paine prajita

Tu mananci paine prajita la micul dejun? Uneori, combinatiile pe care le facem nu sunt cele mai bune – cui ii place painea cu unt si dulceata? – pentru silueta! Vestea buna este ca nu trebuie sa renunti la painea prajita daca stii sa o combini istet cu alte alimente! Iti dam niste variante absolut delicioase!

Poate prima conditie ca sa poti sa mananci linistita paine la micul dejun, este sa alegi una care sa fie facuta cu faina integrala si seminte. Spre deosebire de painea alba, painea integrala este mult mai sanatoasa – faina din care este facuta nu este atat de procesata si “pastreaza” fibre, vitamine si minerale de care avem nevoie si ne si tine bine de foame.

De painea alba, insa, ar trebui sa fugi! E plina de carbohidrati, nu-ti aduce niciun aport nutritional si, mai mult, are in compozitie si o lista lunga de E-uri! Nu-ti vine sa crezi? Citeste eticheta painii pe care o cumperi! De fapt, asta ar trebui sa faci in cazul oricarui tip de paine. Si painea integrala poate fi “deghizata”, in sensul ca desi poate se numeste paine integrala, e posibil nici sa nu aiba in compozitie faina neagra.

O data ce te-ai dumirit cum e cu painea, treci la nivelul urmator! Incearca sa faci combinatii cat mai sanatoase cu paine prajita! Uita de mezeluri, unt si dulceturi – sunt nesanatoase si ingrasa rau! In schimb, ai curaj, si testeaza niste combinatii pe care, poate, nu le mananci in fiecare zi! Dar pe care ai putea, la cat de bune sunt! Noteaza-ti retetele si prepara-le in zilele aglomerate de la birou. Tin bine de foame si sunt absolut delicioase!

Paine prajita cu unt de arahide si banane

Ingrediente: doua felii de paine prajita, doua linguri de unt de arahide si o banana.

Daca n-ai mai mancat pana acum unt de arahide, aceasta e combinatia in care trebuie sa-l incerci; untul de arahide e usor sarat si se combina foarte bine cu o banana dulce! Aceasta combinatie paine prajita + unt de arahide + banana este una foarte potrivita pentru acele zile in care stii ca o sa ai mult de lucru si o sa alergi de colo-colo! Untul de arahide este bogat in proteine si fibre si tine foarte bine de foame, iar banana iti da energie. Dar, atentie! Nu abuza de untul de arahide fiindca poate ingrasa din cauza grasimilor pe care le contine!

paine prajita
Paine prajita cu unt de arahide si banane

Paine prajita cu ricotta si fructe de padure

Ingrediente: doua felii de paine prajita, doua linguri de ricotta si o ceasca de fructe de padure (capsuni, afine, zmeura, mure etc).

Ai mancat pana acum ricotta? E o branza foarte slaba in grasimi (are mai putina grasime chiar si decat branza cottage, indicata celor care tin dieta), dar si in calorii, drept urmare nu exista pericol de ingrasare! Iar daca nu esti fan branza, ricotta are un gust foarte slab de branza si o poti manca fara mari probleme! Mai poti inlocui ricotta si cu mozzarella, branza de capra, branza cottage.

paine prajita
Paine prajita cu branza si capsuni

Paine prajita cu avocado si ou

Ingrediente: o felie de paine prajita, jumatate de avocado, un ou, sare si piper. Paseaza fructul de avocado cu o furculita, asezoneaza-l cu sare si piper, prajeste oul; intinde pasta de avocado pe painea prajita si pune deasupra oul.

Daca ai chef de ceva sarat dimineata, aceasta e o super-idee. Avocado tine de foame si este foarte sanatos fiindca are in compozitie grasimi bune pentru inima, proteine si fibre. Daca vrei sa faci acest sandwich si mai sanatos, il poti face si cu ou fiert sau cu omleta in loc de ou prajit!

paine prajita
Paine prajita cu avocado si ou

Iata si cateva sfaturi sa-ti faci un sandwich cu putine calorii la micul dejun!

Foto: Guliver