Sindromul premenstrual, prescurtat si SPM, descrie o serie de simptome care au legatura cu ciclul menstrual. Acestea pot fi de natura psihica sau fizica si se manifesta in diferite feluri, scrie mindbodygreen.com. Daca vrei sa treci mai usor peste aceasta perioada, tine cont de cateva recomandari alimentare pentru sindromul premenstrual. 

Foarte multe femei se confrunta cu neplaceri inainte de menstruatie, insa medicii sunt de parere ca cele mai multe dureri sunt in stransa legatura cu hormonii, iar acestia pot fi tinuti sub control prin alimentatie. Printre simptomele comune se numara: balonari, acnee, stari de ameteala, irascibilitate, schimbari de dispozitie, dureri de sani, retinerea apei in organism, pofte, stari de anxietate si kilograme in plus.

Vestea buna este ca poti sa ameliorezi toate aceste simptome daca tii cont  de cateva recomandari alimentare pentru sindromul premenstrual.

Recomandari alimentare pentru sindromul premenstrual

1. Renunta la dulciuri, cafea, sare, alcool si bauturi carbogazoase

Toate aceste alimente inflameaza organismul si nu fac altceva decat sa inrautateasca simptomele sindromului premenstrual, asa ca este bine sa limitezi consumul lor.

2. Cum te ajuta grasimile sanatoase

Nucile, semintele sau pestele sunt alimente care ajuta la ameliorarea simptomelor sindromului premenstrual. Reprezinta o sursa importanta de grasimi sanatoase, asa ca este bine sa le incluzi in alimentatie.

3. Legumele, surse bogate de fibre

Fibrele iti dau senzatia de satietate, ceea ce inseamna ca nu vei mai simti nevoia sa mananci foarte multe alimente nesanatoase. In plus, ajuta la echilibrarea nivelului de hormoni si previn inflamatiile. Include in alimentatia ta fructe, legume, seminte si cereale bogate in fibre.

4. Surse de carbohidrati buni

Renunta la carbohidratii din paine sau cartofi si opteaza pentru alimente sanatoase, cum ar fi quinoa, cereale integrale sau orez brun.

5. Opteaza pentru alimente bogate in fitoestrogeni

Fitoestrogenii se gasesc in alimente precum fasole, mazare, leguminoase si seminte de in. Aceste alimente au ca efect echilibrarea hormonala.

6. Consuma alimente care contin calciu si magneziu

In aceasta perioada a lunii este recomandat sa consumi alimente care contin calciu si magneziu. Poti sa optezi pentru nuci, seminte si legume cu frunze verzi, inchise la culoare.

7. Broccoli si conopida, aliati de nadejde

Legumele crucifere stimuleaza corpul sa elimine toxinele si te scapa de excesul de estrogen. Asadar, este indicat sa incluzi in alimentatia ta broccoli sau conopida.

8. Proteinele intaresc organismul

Proteinele au numeroase beneficii asupra sanatatii, asa ca este recomandat sa incluzi in dieta cat mai multe alimente bogate in proteine. Acestea ajuta la ameliorarea simptomelor sindromului premenstrual.

9. Ce fel de suplimente alimentare sunt indicate

Desigur, doar la sfatul medicului, poti sa iei suplimente alimentare. Vitaminele B, E si C sunt recomandate in aceasta perioada. Totodata, poti sa optezi si pentru capsule cu Omega 3 sau pentru suplimente cu magneziu.

Iata si un articol despre cum sa suporti mai usor simptomele sindromului premenstrual!

Daca ti-a placut acest articol, da like pe pagina noastra de Facebook sau aboneaza-te la newsletter si o sa gasesti acolo si mai multe astfel de informatii!

Foto: Guliver