Reguli de alimentatie care te ajuta sa-ti imbunatatesti digestia

Sa mananci alimente care ajuta la imbunatatirea digestiei este una dintre cele mai importante reguli de alimentatie care te ajuta sa iti mentii sanatatea pe termen lung, scrie mindbodygreen.com. Dar, cu toate acestea, cum iti dai seama cum trebuie sa consumi aceste alimente?

Atunci cand vine vorba despre reguli de alimentatie, este important de retinut faptul ca trebuie sa consumi alimente probiotice, sa incerci sa elimini zaharul din meniul tau si sa nu mai consumi produse procesate. In plus, chiar daca alegi sa ai un stil de viata sanatos, este important si modul in care consumi alimentele, pentru ca, asa cum spun medicii, unele legume sau fructe nu trebuie combinate.

Reguli de alimentatie care te ajuta sa-ti imbunatatesti digestia

Daca alegi sa consumi alimente care nu ar trebui combinate, risti sa ai probleme cu digestia sau sa faci toxinfectie alimentara. Asadar, daca nu vrei sa ai probleme cu sanatatea, este suficient sa tii cont de cateva reguli de alimentatie foarte simple!

1. Nu combina fructele cu alte alimente

Cu exceptia lamailor, care se pot folosi la diferite retete sau pot fi consumate in salate sau drept garnitura pentru diferite preparate, este recomandat sa nu combini fructele cu alte alimente. Asadar, daca vrei, de exemplu, sa consumi banane sau alte fructe la pranz, asigura-te ca masa ta consta doar in acele fructe.

2. Combina fructele sau alimentele grase cu alimente care nu contin amidon

De exemplu, grasimile din avocado, masline, seminte sau nuci sunt sanatoase, dar nu este recomandat sa le combini cu alimente care contin amidon. Poti sa alegi sa le prepari intr-un stil raw vegan sau poti sa le consumi ca atare.

3. Evita sa combini alimente care contin proteine

O alta regula importanta este sa nu combini la o masa alimente care sunt bogate in proteine. De exemplu, daca mananci ou la micul dejun, nu este cazul sa consumi si alte alimente care sunt bogate in proteine – carne, branzeturi. Este o regula simpla, dar care te va ajuta sa-ti mentii silueta si sanatatea.

4. Evita sa combini alimente care contin amidon cu alimente care contin proteine

Nu este recomandat sa mananci orez cu carne de pui, quinoa cu peste sau paste cu branzeturi. O alta regula importanta este sa incerci sa consumi fasolea in cantitati cat mai mici, pentru ca aceasta este bogata in proteine si este destul de greu de digerat.

Cum sa-ti faci un plan alimentar corect:

Este important sa alegi un aliment principal pentru fiecare masa. Evita sa combini alimentele bogate in proteine cu alimente bogate in amidon. Poti sa optezi pentru orice legume iti doresti, important este sa tii cont de aceasta regula. Pasul urmator este sa adaugi ingrediente neutre, cum ar fi zeama de lamaie sau ulei de masline. Daca vrei sa mai adaugi un ingredient, este important ca acesta sa reprezinte mai putin de 10% din intreaga portie.

Nu uita!

Fructele trebuie consumate ca atare. Daca vrei, poti sa adaugi putin unt de arahide. Este important sa consumi fructe cu 30 de minute inainte sau dupa fiecare masa!

Ce inseamna legume care nu contin amidon?

Toate, mai putin cartofi, anghinare, castane, mazare si porumb. Daca iti faci griji ca unele mese nu sunt suficient de satioase, poti sa alegi pentru alimente bogate in fibre. Nu uita sa consumi alimente care contin grasimi sanatoase si sa adaugi ulei de masline la fiecare masa.

Iti doresti sa ai o alimentatie corecta? Iata de ce nu ar trebui sa-ti lipseasca probioticele din alimentatie!

Daca ti-a placut acest articol, da like pe pagina noastra de Facebook sau aboneaza-te la newsletter si o sa gasesti acolo si mai multe astfel de informatii!

Foto: Guliver