Retete care ajuta sistemul imunitar.

Daca te preocupa alimentatia sanatoasa, te poti informa ce e bine sa mananci si ce nu si iti poti face meniul in asa fel incat sa fii mai sanatoasa. Dar stiai ca unele retete care ajuta sistemul imunitar sunt extrem de simple?

Ca sa fii sanatoasa trebuie sa mananci sanatos. Stiai asta deja. Dar stiai si ca exista retete care ajuta sistemul imunitar? Ca sa ai un sistem imunitar puternic, e bine sa mananci variat, alegand alimente pline de vitamine, minerale si fitonutrienti, in special vitamina C, betacaroten si zinc. Iata trei retete din care iti poti lua 15% din necesarul zilnic al cel putin uneia dintre aceste vitamine!

3 retete care ajuta sistemul imunitar

1. Humus cu sfecla rosie

Ca sa faci humus ai nevoie de naut la conserva, usturoi, suc de lamaie, tahini, ulei de masline extravirgin, sare si piper. Paseaza ingredientele intr-un blender pana se transforma intr-o pasta moale. Daca e nevoie, adauga apa. Ca sa transformi acest humus clasic in una dintre cele mai bune retete care ajuta sistemul imunitar, adauga-i sfecla rosie, coapta! Pe langa faptul ca arata uimitor, aceasta combinatie e foarte sanatoasa! Sfecla are nutrienti care ajuta sistemul imunitar, inclusiv vitamina C, acid folic, magneziu si fier.

2. Migdale cu cimbru

Aceasta este una dintre cele mai simple retete care ajuta sistemul imunitar. De fapt, este o gustare. Amesteca doi pumni de migdale cu o lingura de ulei de masline extravirgin, o lingura de cimbru proaspat, tocat marunt, si putina sare de mare. Coace-le 10-15 minute in cuptorul preincalzit la 180 de grade. Din cand in cand amesteca migdalele cu o lingura de lemn. Le poti servi calde sau dupa ce se racesc. Migdalele au multa vitamina E. In combinatie cu cimbru, aceasta gustare e un antiseptic natural.

3. Somon la gratar cu rosii si busuioc

Daca esti in cautare de retete care ajuta sistemul imunitar potrivite pentru masa de pranz, pestele este o alegere foarte buna! Incepe prin a incinge gratarul! Apoi, zdrobeste unul sau doi catei de usturoi si freaca-i cu sare pana cand se formeaza o pasta. Apoi pune usturoiul intr-un bol mic si adauga o lingurita cu ulei de masline.

Rupe o bucata de folie de aluminiu destul de mare, in asa fel incat sa poti pune pe ea un file de somon. Aseaza somonul cu pielea in jos. Intinde peste somon pasta de usturoi. Presara un pumn de busuioc proaspat, tocat fin. Feliaza o rosie si pune feliile peste peste. Presara sare si piper.

Pune pestele, cu tot cu folia de aluminiu, pe gratarul incins. Coace somonul 10-12 minute, pana cand se desprind usor fasii de carne. Daca vrei, serveste somonul presarand inca putin busuioc proaspat peste el.

Somonul are vitamina D, care ajuta mult sistemul imunitar sa lupte cu bacteriile si virusii.

Acum ca stii cum iti poti ajuta sistemul imunitar, afla si Ce alimente ajuta la echilibrarea nivelului de PH.

FOTO: Guliver

Daca ti-a placut acest articol, da like paginii noastre de Facebook  sau aboneaza-te la newsletter si o sa gasesti acolo si mai multe astfel de informatii!