O optiune pentru vegetarieni

O cina cu paste este deja o traditie, chiar si la noi, mai ales printre tineri.  Ca sa schimbi putin rutina poti adapta reteta la sezon cu cateva legume gustoase si sanatoase: mazare, ceapa si patrunjel! Iata o reteta simpla in care le poti integra pe toate: paste carbonara.

Pentru ca iti povesteam acum cateva zile despre cateva superalimente de sezon pe care este bine sa le consumi cu precadere in aceasta perioada, mi-am adus aminte de o reteta de paste carbonara cu mazare, pe care obisnuiam sa o prepar adesea. Reteta este super-simpla, iti ia doar 15 minute, este gustoasa si tine de foame! Este un preparat pe care il pot testa si daca esti vegetariana (daca mananci branzeturi, oua si lapte). Ti-l recomand la pranz, ca sa nu se vada la silueta!

Ingrediente (pentru 4 persoane):

– 1 pachet de paste

– 1/2 ceasca de apa

– 2 cesti de mazare congelata

– 1 ceapa verde tocata

– 1 galbenus de ou

– 1/2 ceasca de parmezan

– 1 lingura de patrunjel

– sare si piper

Preparare:

Pune pastele la fiert, conform instructiunilor de pe pachet. Poti alege orice tip de paste iti plac (spaghetti, penne, fusili, tagliatele etc). Pentru o reteta super-sanatoasa, poti alege paste integrale.

Inainte cu un minut-doua ca pastele sa fie gata, adauga mazarea in apa in care au fiert pastele. Pastreaza o ceasca din apa in care au fiert pastele, iar apoi pune-le, impreuna cu mazarea, intr-o strecuratoare, ca sa se scurga.

Combina ceapa tocata, galbenusul, parmezanul si patrunjelul tocat, separat. Amesteca ingredientele si pune pastele si mazarea peste ele. Adauga o jumatate de ceasca de apa fierbinte de la paste, amesteca si mai pune-le inca un minut-doua pe foc, pentru ca verdeturile, oul si parmezanul sa se lege. Asezoneaza cu sare si piper, dupa gust.

Poti sa decorezi aceste paste carbonara cu mazare si cu cateva frunze de menta sau patrunjel!

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver