Reinventeaza clasica budinca cu orez! Noi iti propunem o reteta cu lapte de cocos si fara zahar, mai satioasa, mai sanatoasa si cu mai putine calorii decat varianta cu lapte de vaca.

Noua ne place aceasta budinca cu orez pentru ca este o alternativa sanatoasa la clasicul orez cu lapte! Se face cu lapte de cocos in loc de lapte de vaca si n-are niciun pic de zahar, fiind indulcita cu sirop de agave sau artar.

Si, daca alegi sa folosesti si orez brun in locul celui alb, atunci obtii un desert sanatos pe care il poti savura fara sa-ti faci prea multe ganduri rele!

Budinca cu orez – ingrediente sanatoase

Asta pentru ca orezul brun are o valoare nutritionala superioara celui alb si contine mai multe fibre, care ajuta la digestie si la mentinerea greutatii. Laptele de cocos contribuie si el: se digera usor (corpul foloseste cu 3 enzime mai putin decat in cazul laptelui de vaca) si are putine calorii.

Tips: fa-ti budinca cu orez de cu seara si ia-o la birou pentru a doua zi. O poti manca si rece atunci cand n-ai timp de o masa consistenta la pranz!

Ingrediente pentru 2 portii de budinca cu orez:

1 ceasca de lapte de cocos

1 ceasca de orez fiert

1 lingura de agave sau sirop de artar

1 praf de scortisoara

Cum se prepara budinca cu orez:

Pune laptele de cocos intr-o oala mica. Amesteca cu o lingura de lemn pentru ca partea solida si cea lichida din lapte sa se combine. Lasa laptele, pe foc mic, pana da in fiert.

Poti inlocui laptele de cocos si cu lapte de migdale

Adauga mierea si amesteca pana se dizolva. Adauga si orezul deja fiert si continua sa amesteci pana cand ingredientele se incorporeaza.

Lasa budinca sa fiarba 5-6 minute, la foc mic, ca sa nu se lipeasca. Cand vezi ca lichidul s-a absorbit in totalitate in orez, ia budinca de pe foc. Las-o sa se raceasca 5 minute, apoi pune-o in boluri. Presara deasupra un praf consistent de scortisoara. Serveste-o calda!

Foto: Guliver