Idei de mic dejun rapid.

Crezi ca un mic dejun rapid e doar o inventie? Poate, daca te gandesti numai la briose si placinte! Chiar poti pregati unul in mai putin de cinci minute, mai ales daca iti pregatesti ingredientele de seara.

Micul dejun e cea mai importanta masa a zilei. Felul in care incepi ziua da tonul pentru urmatoarele 20 de ore. Nu te lasa pacalita de faptul ca ai un program incarcat si nici nu te minti ca esti sanatoasa si ca nu ai nevoie de vitamine sau proteine de la prima ora! Micul dejun e, in opinia multor nutritionisti, o masa obligatorie!

In loc sa te ascunzi in spatele faptului ca esti grabita dimineata, invata sa faci un mic dejun rapid care te scoate din orice incurcatura.

3 idei de mic dejun rapid

1. Ovaz hidratat si fructe

Acest mic dejun rapid dureaza cateva minute si poti sa il pregatesti de seara.

Ai nevoie de: ½ ceasca de fulgi de ovaz, ½ ceasca de lapte de cocos, ½ ceasca de apa, 1 lingura cu seminte de chia, 1 banana coapta bine, ½ mango si putina scortisoara.

Cu o seara inainte, pune intr-un borcan fulgii de ovaz, laptele de cocos, apa si semintele chia. Amesteca-le bine! Apoi paseaza banana cu furculita si amestec-o in compozitia cu fulgi de ovaz. Acopera borcanul si pune-l la frigider pana a doua zi. Dimineata, taie mango in cubulete si pune-l peste acest mic dejun rapid cu fulgi de ovaz. Presara scortisoara si gata! Poti manca acasa sau poti sa iei borcanul la pachet. Nu uita sa mananci imediat cum ajungi la birou!

Pentru doi, dubleaza cantitatile!

2. Budinca de chia

Semintele de chia sunt bogate in fibre si antioxidanti. Cand sunt hidratate, devin lipicioase si formaza o budinca grozava!

Ai nevoie de: 2 linguri cu seminte de chia, 1 ceasca de lapte de migdale sau de cocos, 1 lingura de stafide, 2-3 capsune proaspete, 1 lingura cu miere sau sirop de artar, ½ lingurita cu extract de vanilie.

Hidrateaza semintele de chia in laptele vegetal cel putin o ora. Daca o faci dimineata, in timpul acesta tu poti sa faci dus, sa te imbraci si sa te machiezi. Daca nu ai chef dimineata, pune semintele la hidratat de seara, in frigider. Fa un sos de capsune: Paseaza bine capsunele si amesteca-le cu mierea (sau siropul de artar) si extratul de vanilie. Apoi combina acest sos cu budinca de chia. Daca e nevoie, mai indulceste putin! Presara stafidele deasupra! Gata! Cat a durat? Fara sa calculezi timpul de hidratare in care, practic, ai facut altceva!

3. Smoothie verde

Un truc de mic dejun rapid in varianta smoothie este fie sa folosesti ingrediente simple, fie sa iti pregatesti ingredientele de seara, scrie Mindbodygreen.com. De exemplu, sa speli fructele si legumele.

Ai nevoie de: 1 banana foarte coapta, decojita si congelata, 1 ceasca de salata verde tocata marunt sau de varza kale, 2 linguri cu fulgi de ovaz, ½ lingurita ghimbir proaspat, tocat marunt, 2-3 cuisoare, 1 ceasca de lapte vegetal (de cocos sau de migdale), putina scortisoara si nucsoara.

Taie banana in felii. Pune toate ingredientele in blender si paseaza-le bine. Ai un mic dejun rapid, pe care il poti face dimineata in mai putin de cinci minute! Daca te grabesti, poti sa il bei si in masina, in drum spre job!

Variante de mic dejun rapid sunt multe! Trebuie doar sa vrei sa mananci si sa cauti retete! Aici ai un start cu trei retete rapide, dar la noi pe site mai gasesti variante. Da like paginii noastre de Facebook si o sa gasesti acolo si alte articole asemanatoare!

FOTO: Guliver

Acum ca stii cum sa faci un mic dejun rapid, afla si Cum sa faci sandvisuri mai sanatoase dimineata.