retete rapide cu putine calorii spanac

Cand vrei sa gatesti retete rapide cu putine calorii, joaca-te cat de mult poti cu aromele. Astfel vei reusi sa obtii niste delicatese, cum este aceasta mancare de spanac cu usturoi, pentru care nu trebuie sa lucrezi in bucatarie mai mult de 20 de minute. Maxim jumatate de ora daca esti incepatoare.

Cu totii vrem sa ne imbogatim paleta de retete rapide cu putine calorii, dar ne-ar placea ca preparatele sa fie savuroase, chiar daca au un timp de gatire redus. Poti transforma banala mancare de spanac cu usturoi intr-o delicatesa pentru cina!

Ne gandim ca ceea ce se face in 15-20 de minute nu ne poate oferi si o experienta culinara in adevaratul sens al cuvantului. Gresit! Totul e sa ne jucam cu mirodeniile, cu ieburile aromate si cu semintele. In plus, exista multe retete rapide pentru orice moment al zilei, nu doar pentru cina.

Chiar si o reteta clasica, cum e cea de spanac cu usturoi, poate fi transformata cu efort minim si ingrediente ieftine intr-o delicatesa.

Secretul unei retete rapide cu putine calorii sunt pasii de lucru ai acesteia, ce trebuie respectati intocmai

Retete rapide cu putine calorii si cu ingrediente sanatoase

In primul rand, trebuie sa-ti faci o mica rezerva de ingrediente cat mai sanatoase. Vegetalele, in special, te pot uimi cu savoarea lor daca le gatesti intr-un mod creativ. Probabil ca atunci cand auzi “mancare de spanac cu usturoi” te gandesti la vechiul gust al spanacului din copilarie. Se poate si altfel!

Retete rapide cu putine calorii – Ingrediente pentru 2 portii de spanac cu usturoi

1/2 kg de spanac (sau o punga de spanac congelat, de 500 g – ai grija sa nu cumperi spanac tocat, ci frunze intregi)

2 rosii medii

2 capatani mari de usturoi

1/4 cana seminte de floarea soarelui si dovleac usor prajite (optional)

1/2 lingurita ulei de porumb

1/2 lingurita rozmarin ( sau 2 ramurele de rozmarin proaspat – iti recomand sa-ti faci o mica gradina de iarna in casa, cu ierburi aromate pe care le gasesti deja in ghivece in hipermarketuri. Costa foarte putin, aproximativ 5 lei ghivechiul, si sunt mai savuroase decat cele pe care le iei uscate si ambalate)

o legatura de marar

sare si piper dupa gust

o frunza de dafin

Retete rapide cu putine calorii – Preparare:

Pentru ca vorbim despre retete rapide cu putine calorii, iti spunem ca in doar 20 de minute poti sa pregatesti o cina incredibil de buna. Tot ce trebuie sa faci este sa te organizezi bine. Asa ca respecta intocmai pasii de mai jos si nu vei depasi timpul de preparare.

1. Pune cele 2 rosii intr-un vas cu apa si da-o in clocot. Cand vezi ca pielita legumelor incepe sa crape, ia-le de pe foc, pune-le sub jet de apa rece si decojeste-le.

2. Intre timp, pana dau rosiile in clocot, curata cele 2 capatani de usturoi si toaca-le nu foarte marunt.

3. Dupa ce ai decojit rosiile, toaca-le marunt. Ai grija sa nu te arzi la degete – chiar daca in exterior se racesc de la jetul de apa, interiorul rosiilor va fi foarte fierbinte. Pune-le separat, intr-un bol, impreuna cu sucul pe care il lasa.

4. Pune uleiul la incins in oala – nu mai mult de 10 secunde la foc mare. Daca suprafata ei nu se acopera, cu un servetel intinde uleiul pe fundul vasului. Cand s-a inchis, fa focul mic, pune 2/3 din usutroiul tocat la calit pentru alte 10-15 secunde. Peste usturoi, toarna rosiile maruntite si sucul pe care le-au lasat. Lasa focul mic in continuare, asezoneaza cu sare, piper – daca iti place sa mananci iute, pune piper din belsug -, frunza de dafin. Pune un capac peste si lasa acest amestec pe foc pana cand iese toata apa din rosii – vei obtine un sos subtire, cu bucati mici de pulpa.

5. Separat, intr-o alta oala, pune apa la clocotit iar cand da in clocot, opareste spanacul 1-2 minute.

6. Scurge-l apoi si toarna-l peste sosul de rosii si usturoi. Ar trebui ca amestecul sa fie destul de zemos incat sa nu mai ai nevoie sa adaugi apa. Asta tine de calitatea rosiilor in primul rand. Daca observi ca nu au lasat destul de mult suc, mai toarna peste spanac o jumatate de cana de apa. Lasa totul la foc mediu 10 minute si amesteca din cand in cand.

7. In paralel, pune in cuptor semintele de floarea soarelui si dovelac pentru 2-3 minute, pana se rumenesc putin. Aceste ingrediente sunt optionale, dar dau un gust special mancarii, asa ca ti le recomand. Toaca si mararul si rozmarinul.

8. Gusta spanacul si daca este deja facut, toarna peste el mararul, rozmarinul, restul de usutroi si semintele, si mai lasa-l 1-2 minute.

Incearca si alte delicatese cu spanac daca iti place gustul acestei vegetale atat de buna pentru sanatate.