Retete sanatoase, aromate, cu putine calorii si usor de facut

Retete sanatoase, aromate, cu putine calorii si usor de facut: asta iti aduce primavara in farfuria ta. Ok, nu tocmai in farfuria, ci in… bolul tau! Pentru ca sezonul cald vine cu retete sanatoase, aromate si cu putine calorii, in doi timpi si trei miscari, si totul intr-un bol pe care il poti lua lesne in fata serialului preferat sau din care poti savura cina in timp ce privesti apusul.

Azi am adunat ingrediente savuroase si le-am inghesuit (intr-un fel deliciooos, desigur) intr-un bol. Si daca tot se poarta deconstructia in moda, azi am deconstruit rulourile clasice de primavara si le-am inlocuit cu taitei de orez. Taitei de orez, sos de lime, putin usturoi, alune, legume in toate culorile si multe verdeturi (menta, busuioc, coriandru) pline de arome. Si totul stropit cu sos de peste si cate si mai cate!

Sosul de peste – orice-ai face, nu-l mirosi! – este un preparat fabulos combinat cu suc de lamaie verde, zahar brun si usturoi. Toate aceste arome se vor imbina intr-un dressing incredibil de gustos pe care il vei mai folosi in retete sanatoase, aromate, cu putine calorii si usor de facut.

Am ales ierburi aromatice diverse tocmai pentru a aduce o boare de primavara. Menta racoroasa, aroma puternic parfumata a busuiocului si proaspatul coriandru vor contracara sosul puternic, usor sarat, intepator. Asa ca, mergi repede la piata sa cumperi cateva legaturi de ierburi aromatice pentru a le avea la indemana si atunci cand gatesti alte retete sanatoase, aromate, cu putine calorii si usor de facut!

Acest bol plin cu de toate este una dintre cele mai primavaratice retete. Si sigur iti va placea pentru ca:

  • este una dintre acele retete sanatoase, aromate, cu putine calorii si usor de facut, fiind extrem de satioasa. Deci daca este pe post de cina, vei evita gustarile din miez de noapte.
  • este o reteta ieftina si la indemana tuturor, pentru ca poate fi realizata din ingredientele pe care le ai la indemana in frigider.
  • este una dintre cele mai bune mese de pranz. Si iti ofera si subiect de conversatie cu colegele. Iata un prilej sa faceti schimb de retete sanatoase, aromate, cu putin calorii si usor de facut!
  • contine si acel ingredient “interzis”asa cat sa ii dea aroma! Daca adori sosul in care inmoi rulourile de primavara, dressingul cu care vei asezona acest bol gustos este exact ce trebuie!

Ai nevoie de aceste ingrediente pentru 3-4 portii:

Pentru sosul dulce-aromat cu lime si usturoi:

  • 3 catei de usturoi
  • 2 lingurite de otet de orez
  • ¼ cana de sirop de agave (este o varianta sanatoasa) sau zahar brun
  • ¼ cana de sos de peste
  • 1/3 cana de suc de lime
  • 1/3 cana ulei vegetal

Pentru boluri:

  • taitei de orez (astfel scapi de ingredientul nesanatos – foile de placinta, prajite in ulei, ce invelesc traditionalele ruloruri de primavara)
  • menta, busuioc, coriandru (combinatia aceasta este atat de aromata!)
  • ardei Serrano
  • alune tocate
  • avocado
  • legume – tot ce ai prin frigider. Poti folosi pentru aceste retete sanatoase, aromate, cu putine calorii si usor de facut: morcovi, ardei, castraveti, dovlecei baby
  • proteine – daca iti doresti o masa si mai satioasa, ideala inainte de sala de exemplu – creveti, tofu, carne de pui.

Mod de preparare:

  1. Sosul: Mixeaza la blender toate ingredientele de sos si gata!
  2. Taiteii de orez: Lasa-i la inmuiat in apa rece timp de 30 de minute. Cand sunt moi, muta-i intr-un vas cu apa clocotita si lasa-i acolo 1-2 minute. Scurge-i bine! Extra pont: Taiteii de orez pegatiti astfel sunt mai putin lipiciosi!
  3. Legumele: Toaca fin ierburile, taie felii ardeii si legumele julienne.
  4. Bolurile: Pune la un loc taiteii (reci sau fierbinti, tu decizi!) cu restul ingredientelor si sosul.

Informatii nutritionale/portie:

  • Calorii: 419 calorii

    Grasimi totale: 18,7 g – 29% din doza zilnica recomandata

    Grasimi saturate: 1,3 g – 6% din doza zilnica recomandata

    Colesterol: 0%

    Sodiu: 1484,3 mg – 62% din doza zilnica recomandata

    Carbohidrati: 58,7 g – 20% din doza zilnica recomandata
    Fibre: 2 g – 8%
    Zahar: 15,8 g

    Proteine: 4,1 g – 8% din doza zilnica recomandata

    Vitamina C – 11%

    Calciu -2%

    Fier – 3%

    Citeste si: Cum gatesti corect pestele: greseli pe care trebuie sa le eviti in bucatarie.

    Foto: Guliver