seminte de pepene rosu pe farfurie

Te-ai gandit vreodata ca poti sa mananci seminte de pepene rosu coapte pe post de gustare? Nu doar ca-ti satisfac pofta de un snack sarat, dar sunt si o sursa bune de minerale si grasimi nesaturate.

Cand te gandesti la beneficiile consumului de pepene rosu, primul gand te duce la pulpa zemoasa si dulce a acestui fruct. De obicei, indepartezi semintele atunci cand mananci pepene. Desi in Romania nu sunt prea apreciate, in tari precum China sau Statele Unite, aceste seminte de pepene rosu sunt considerate o gustare delicioasa, care are proprietati benefice.

Cum faci seminte de pepene rosu coapte

In primul rand trebuie sa scoti semintele din pepene. Aceasta este, de fapt, partea cea mai grea. Dupa ce le-ai adunat, clateste-te cu apa rece si intinde-le intr-un singur strat, pe hartie de copt sau folie de aluminiu, si lasa-le la uscat. Ar trebui ca intr-o ora si jumatate sa fie uscate. Dupa ce s-au uscat, stropeste-le cu cateva picaturi de ulei de masline si adauga un praf de sare. Amesteca bine aceste seminte de pepene rosu si pune-le in cuptorul preincalzit.

Coace-le aproximativ 15 minute, timp in care amesteci, sa nu se arda. Scoate-le, lasa-le sa se raceasca si manaca-le. Sunt o gustare grozava, cu un usor gust de nuca.

Un alt mod in care poti pregati seminte de pepene rosu este sa le stropesti cu putina zeama de lime, iar apoi sa le pudrezi cu scortisoara sau chili, inainte de a le pune in cuptor. Poti sa le adaugi in salata sau sa faci un mix in care sa pui si alte seminte, nuci sau fructe uscate. Daca vei consuma seminte de de pepene rosu impreuna cu fructe si legume e si mai bine, pentru ca vitamina C din acestea ajuta la absorbtia fierului din seminte.

Departamentul pentru Agricultura din SUA afirma ca semintele de pepene rosu au o multime de componente nutritive.

Beneficii ale consumului de seminte de pepene rosu

Proteine. Aceste seminte de pepene rosu contin multe proteine. O ceasca de seminte uscate de pepene contine 30 de grame de proteine, adica 60% din necesarul zilnic. Arginina, un aminoacid din semintele de pepene, regleaza tensiunea arteriala si trateaza bolile de inima.

Vitamina B. Societatea Americana de Cancer a anuntat ca vitamina B transforma alimentele in energie. De asemenea, vitamina B ajuta sistemul nervos, sistemul digestiv si are beneficii asupra pielii.

Minerale. Semintele de pepene rosu sunt pline de minerale, iar magneziul se afla in cantitate ridicata in ele. O ceasca de seminte asigura 139% din necesarul zilnic de magneziu. Magneziul regleaza metabolismul si reduce nivelul de zahar din sange. Alte minerale din semintele de pepene sunt fosfor, fier, potasiu, cupru, mangan si zinc.

Grasimi. E surprinzator ca o ceasca plina cu seminte de pepene rosu contine 51 de grame de grasimi, dintre care doar 11 grame sunt grasimi saturate. Celelalte sunt grasimi mononesaturate, polinesaturate si acizi grasi Omega 6. Potrivit Asociatiei Americane a Inimii, grasimile mono si polinesaturate reduc colesterolul, iar Omega 6 reduce hipertensiunea arteriala.

Iata si 10 motive ca sa mananci pepene rosu in loc de desert!

Foto: Guliver