Sa nu mananci prea mult pare imposibil? 3 trucuri de ajutor.

Sa nu mananci prea mult e o provocare. Romanii sunt, in mod traditional, niste gurmanzi. Insa nu e ok sa nu iti impui reguli cand vine vorba de mancare. Daca iti planuiesti mesele, ai mari sanse sa nu te mai simti prea plina cand termini de mancat.

Ori de cate ori iei o masa echilibrata si te simtit satula ceri, totusi, si meniul pentru desert? Sau dai iama in chipsurile, ciocolata sau inghetata pe care le ai in bucatarie? Pare logic si simplu sa nu mananci prea mult, pentru ca te simti balonata si te ingrasi. Dar exista o explicatie stiintifica pentru acest… fenomen. Se numeste satietate senzorial-specifica, potrivit Foxnews.com.

In traducere libera, inseamna momentul cand mananci un anumit fel de aliment si dezvolti un apetit mai mic pentru el, comparativ cu alte alimente care au texturi, gusturi si culori diferite. Satietatea senzorial-specifica explica de ce este atat de greu si de provocator sa nu mananci prea mult dupa ce deja te-ai saturat. Ea este motivul pentru care faci loc intotdeauna unui desert, indiferent cat de plina te simti dupa masa.

3 trucuri care te ajuta sa nu mananci prea mult

1. Mananca variat

Din fericire, e bine sa mananci alimente variate la o masa. E o strategie desteapta prin care poti crea echilibru nutritiv. Asta inseamna cantitati echilibrate de proteine, grasimi si carbohidrati, plus un spectru larg de vitamine, minerale si antioxidanti. Incearca sa eviti mesele nesanatoase, urmate de desert. Cheia e sa iei fiecare alegere alimentara in mod destept. Cand mananci constient si iti alegi cu cap mancarea, vei reusi si sa mananci mai putin. Cel putin mai putin desert.

2. Fa economie la desert

Daca ti-e pofta de tort de ciocolata sau mergi la un restaurant faimos pentru placintele lui, mananca un aperitiv simplu, sarac in carbohidrati. Deserturile sunt, de obicei, pline de carbohidrati, asa ca e bine sa ii elimini din alt fel de mancare, daca de la desert nu te poti abtine.

La restaurant, cere o portie dubla de legume fara amidon, in loc sa le combini cu cartofi. Sau alege un aperitiv cu proteine, cum ar fi cocktail de creveti sau frigarui cu pui, plus o salata. Ca sa nu mananci prea mult trebuie sa calculezi orientativ cantitatile de carbohidrati. Daca iti place prea mult desertul, taie carbohidratii din alta parte.

3. Gandeste-ti masa in avans

Metoda cea mai sigura ca sa nu mananci prea mult este sa-ti planifici din timp mesele. In felul acesta, te vei feri de alegeri gresite. Daca iei masa in oras, cauta pe internet meniul si uita-te pe el din timp. Decide ce vei manca inainte sa ajungi acolo, cand inca nu iti este foame.

Daca ai decis ca vei comanda desert, atunci abtine-te cand cineva se ofera sa imparta aperitivul cu tine si spune “nu” daca ti se propune sa comandati impreuna un platou cu diferite tipuri de specialitati si sosuri.

Aceste trucuri nu inseamna sa iti impui restrictii severe, ci inseamna sa mananci echilibrat si constient.

FOTO: Guliver

Citeste si: Greutatea ideala si strategii ca sa mananci mai putin.