Ingrediente care fac o salata sanatoasa sa fie nesanatoasa.

O salata sanatoasa trebuie sa aiba multe verdeturi. Ca sa nu o transformi intr-una nesanatoasa, elimina dressingurile cremoase! Mai sunt si alte ingrediente care, puse in salate, iti saboteaza dieta!

Ca o regula generala, cand vrei sa faci o salata sanatoasa, alege multe frunze verzi: baby spanac, rucola, salata verde. Orice e verde are putine calorii si o multime de nutrienti. De obicei, multe dintre noi nu consumam destule verdeturi, desi ar trebui! Care e problema cu aceste verdeturi? Faptul ca ele singure, puse intr-un bol, nu au un gust prea grozav. Asa ca incepem sa adaugam, rand pe rand, alte ingrediente care sa dea gust salatei. Insa, daca nu esti atenta la ce pui in ea, poti sa transformi rapid o salata sanatoasa intr-una nesanatoasa si care ingrasa!

4 ingrediente de evitat intr-o salata sanatoasa

1. Crutoane

Crutoanele nu au ce sa caute intr-o salata sanatoasa, pentru ca sunt pline de carbohidrati si calorii, spun cei de la Thelist.com. Crutoanele pot sa aiba si o cantitate foarte mare de sodiu. In general, doar 12 crutoane au aproximativ 60 de calorii. Asa ca mai bine mananci paine integrala! Contine fibre si e satioasa!

2. Dressingurile cremoase

Dressinguri ca Ranch, Blue cheese, Italian sau Caesar pot sa transforme bolul tau cu salata sanatoasa intr-un deliciu plin de aditivi alimentari. In functie de cat pui, poti sa adaugi si 200 de calorii salatei tale. Din cele 200 de calorii, 180 sunt grasimi! Intotdeauna e mai bine sa alegi un sos usor, din ulei de masline si otet de vin.

3. Branza

Branza e grasa, dar e foarte gustoasa! Aproape irezistibila! Si, cand o pui in salata, aproape ca nu te poti opri! Tine cont insa ca o cana de branza feta maruntita are 396 de calorii! Parmezanul si branza cheddar au chiar mai multe! Daca pui multa branza in salata, o poti face mai calorica decat e un hamburger mare de la fast food!

4. Portiile mari

Daca vrei sa mananci sanatos si hranitor, niciun ingredient nu e atat de inspaimantator atat timp cat esti atenta la marimea portiilor. Nu o sa ti se intample nimic daca mananci oua ochiuri, de exemplu, cu conditia sa nu o faci la fiecare mic dejun! Asadar, si cand vine vorba de o salata sanatoasa, tine sub control marimea portiei! Cu cat portia e mai mare, cu atat maresti cantitatile ingredientelor care sunt nesanatoase sau care ingrasa!

FOTO: Guliver

Citeste si: Dieta dupa forma corpului: portii mici pentru “clepsidre”.