ce se intampla daca sari peste micul dejun

Este posibil sa fi auzit de nenumarate ori ca niciodata nu ar trebui sa sari peste micul dejun, insa un nou articol publicat pe huffingtonpost.com sustine ca acest crez nu e adevarat.

Daca nu ti-e foame, s-ar putea sa mananci micul dejun numai pentru ca tu crezi ca e bine pentru sanatatea ta. Sau poate ti-ai spus ca acest lucru iti va imbunatati performanta sau te va ajuta sa dai jos kilogramele nedorite.

Cat de rau e sa sari peste micul dejun: ce au aratat studiile

De obicei, se asociaza faptul ca sari peste micul dejun cu un risc mai mare de obezitate si diverse probleme de sanatate. Unele studii au aratat ca barbatii care au sarit peste micul dejun au avut un risc cu 27% mai mare de a se confrunta cu boli cardiace coronariene. Dar putem avea incredere intr-adevar in toate aceste concluzii?

Intr-o publicatie din 2013, cercetatorii au strans 58 de studii aparute de-a lungul timpului, care analizau legatura dintre obezitate si micul dejun. Concluzia a fost ca tot ce credeam noi legat de acest subiect nu era tocmai corect.

Oamenii de stiinta au subliniat faptul ca exista, de fapt, foarte putine studii cu privire la acest subiect. Acestea, de obicei, arata ca daca sari peste micul dejun nu vei creste brusc in greutate si totodata ca oamenii care mananca micul dejun consuma mai multe calorii. David Allison, unul dintre autorii articolului publicat in 2013, nu a stabilit inca legatura de cauzalitate dintre sarirea peste micul dejun si obezitate.

Din punctul de vedere al cercetatorilor, doar un singur studiu efectuat in 1992 a testat cu adevarat efectele micului dejun asupra greutatii. Mai multe tipuri de femei cu obezitate moderata si varste cuprinse intre 18 si 55 de ani au urmat un program de pierdere in greutate care a durat 12 saptamani. Un grup a trebuit sa consume 2 mese pe zi, fara mic dejun, iar celalalt grup a avut 3 mese pe zi. Toate persoanele au mancat aceeasi cantitate totala de calorii pe zi.

Rezultatele au aratat ca femeile care obisnuiau sa sara peste micul dejun au pierdut in greutate mai mult atunci când au inceput sa manance micul dejun, in timp ce femeile care mancau micul dejun au inceput sa piarda in greutate cand au inceput sa sara peste el. Concluzie: cei care au pierdut mai mult in greutate au fost cei care si-au schimbat obiceiurile privind micul dejun.

Deci e ok sa sari peste micul dejun?

Foamea este indicatorul nostru cel mai bun. Multi oameni sanatosi nu sunt infometati de dimineata si se forteaza sa manance micul dejun doar pentru ca li s-a spus ca e mai bine pentru sanatatea lor. Acesti oameni tind sa se ingrase in timp. Iar atunci cand reincep sa sara peste micul dejun, ei tind sa piarda in greutate si sa se simta mai bine. In schimb, oamenii care sunt flamanzi si sar peste micul dejun tind sa consume alimente nesanatoase sau cantitati mari de cafea, iar aceste obiceiuri pot conduce iarasi la probleme de greutate. Cea mai buna recomandare de urmat este acesta: daca nu ti-e foame dimineata, poti sari peste micul dejun. Dar, daca ti-e foame, incerca sa ti-o potolesti alegand alimente sanatoase, care-ti confera multa energie!

Citeste si: „3 retete de mic dejun care te ajuta sa ai un abdomen plat”!

Daca te-a ajutat acest articol, da like paginii noastre de Facebook sau aboneaza-te la newsletter si o sa gasesti acolo si mai multe astfel de informatii!

Foto: iStockphoto