Silueta de vis

De cand a devenit natura periculoasa pentru sanatate? Foarte multe persoane sunt tematoare atunci cand vine vorba despre consumul de fructe si chiar au evitat sa le introduca in dieta zilnica din cauza “ajutoarelor” chimice pe care le tot primesc culturile de legume si fructe. O silueta de vis se obtine cu ajutorul unei alimentatii sanatoase!

In plus, un alt motiv pentru care foarte multe persoane se feresc sa consume fructe este ca acestea au un continut prea mare de zahar (fructoza). Mai mult, unele persoane au dezvoltat o sensibilitate la fructoza sau se confrunta cu foarte multe probleme gastro-intestinale, cum ar fi balonari sau dureri abdominale, cauzate in special de o alimentatie bazata pe fructe, care fermenteaza la digestie.

Potrivit mindbodygreen.com, o alimentatie bazata pe fructe este foarte importanta pentru sanatatea organismului, iar din acest motiv fructele nu trebuie eliminate complet din dieta.

Silueta de vis: 13 fructe recomandate

1. Coacazele

Coacazale sunt bogate in flavonoide, o sursa importanta de antioxidanti. Mai mult, studiile arata ca aceste fructe ajuta la imbunatatirea memoriei si combat depresia. Au un continut foarte bogat de vitamine si sunt asimilate foarte usor.

2. Zmeura

Zmeura este bogata in antioxidanti si ajuta la combaterea diverselor probleme de sanatate (cancer, obezitate, boli cardiovasculare sau infertilitate).  Este saraca in calorii si bogata in fibre, ceea ce o face esentiala in alimentatia zilnica.

3. Murele

Murele sunt si ele bogate in antioxidanti si previn aparitia unor boli grave. Sunt recomandate si in prevenirea bolilor neurologice, cum ar fi Alzheimer. Contin foarte multe vitamine si minerale si substante active cu rol antiinflamator.

4. Ciresele

Ciresele sunt bogate in antioxidanti, potasiu, fibre, vitamina C, vitamina K si magneziu. Au numeroase beneficii asupra sanatatii si ajuta la prevenirea bolilor de inima, diabetului sau chiar la prevenirea unor boli neurologice, cum ar fi Alzheimer.

5. Kiwi

Acest fruct este foarte sanatos si este recomandat in numeroase diete. Are un continut bogat de vitamine, contine potasiu, fibre si foarte multe substante active. Imbunatateste sistemul cardiovascular si nivelul de colesterol din sange. Intareste sistemul imunitar si previne aparitia racelilor si gripelor. Este recomandat si persoanelor care sufera de insomnii.

6. Papaya

Fructul de papaya si semintele de papaya au numeroase beneficii asupra sanatatii si siluetei. Semintele de papaya sunt folosite pentru tratarea diferitilor paraziti intestinali, iar fructul de papaya este recomandat in foarte multe diete. Imbunatateste sanatatea rinichilor si previne balonarile sau constipatia.

7. Avocado

Avocado este un fruct foarte bogat in nutrienti si substante active. Te ajuta sa scapi de kilogramele nedorite, reduce inflamatiile si protejeaza creierul si inima. Este recomandat in foarte multe diete.

8. Rosiile

Rosiile sunt bogate in licopen, un pigment raspunzator pentru culoarea lor. Sunt recomandate in foarte multe diete, previn aparitia cancerului si previn si aparitia bolii Alzheimer. Imbunatatesc sanatatea inimii si te ajuta sa scapi de kilogramele nedorite.

9. Bananele verzi

Bananele verzi au numeroase beneficii asupra sanatatii si asupra siluetei. Sunt recomandate in numeroase cure de slabire, previn aparitia diabetului si ajuta la scaderea nivelului de colesterol din sange.

10. Grapefruit

Studiile arata ca acest fruct ajuta la scaderea nivelului de colesterol din sange, dar este si foarte bun in numeroase cure de slabire. Sucul de grapefruit arde grasimile din corp si te ajuta sa ai o silueta de vis. Mai mult, ajuta la imbunatatirea sistemului imunitar si este bogat in vitamina C.

11. Portocalele

Portocalele sunt o sursa importanta de flavonoide si substante active, sunt un puternic antioxidant si au proprietati antiinflamatorii. Imbunatatesc sistemul cardiovascular si ajuta la arderea grasimilor din organism.

12. Lamaile

Lamaile imbunatatesc circulatia sangelui, sunt o sursa bogata de vitamina C, magneziu, fibre, vitamina B6, potasiu si calciu. Sunt recomandate in foarte multe cure de slabire. Ele ajuta la arderea grasimilor din organism si te ajuta sa ai o silueta de vis. Mai mult, flavonoidele din aceste fructe ajuta la prevenirea bolilor digestive.

13. Merele

Studiile arata ca merele ajuta la prevenirea unor boli cronice, cum ar fi bolile de inima, astmul sau diabetul de gradul doi. Merele imbunatatesc si sanatatea organismului si te ajuta sa scapi de kilogramele nedorite si sa obtii o silueta de vis.

Ce trebuie sa eviti

1. Salata de fructe

Foarte multe persoane obisnuiesc sa consume salata de fructe, dar medicii sunt de parere ca astfel exista riscul ca organismul sa primeasca o doza mult prea mare de fructoza. Rezuma-te la a consuma doar fructe intregi.

2. Sucul de fructe

Spre deosebire de fructe, sucul de fructe nu este bogat in fibre, vitamine sau minerale, iar din acest motiv este de preferat sa il consumi rar. In plus, sucul de fructe din comert contine foarte mult zahar si poate declansa aparitia unor boli precum diabetul de gradul doi sau obezitatea.

3. Fructele uscate

Fructele uscate nu contin deloc apa, ceea ce inseamna ca au un continut ridicat de zahar. In plus, aceste fructe contin foarte multi conservanti sau uleiuri care iti pot afecta sanatatea, iar din aceste motive este de preferat sa nu le consumi foarte des.

4. Bauturile pe baza de fructe

Bauturile pe baza de fructe contin foarte mult zahar si sunt foarte periculoase atat pentru sanatate, cat si pentru silueta. Evita-le pe cat mai mult posibil.

Ai incercat dieta cu fructe goji? Iata in ce conditii este eficienta!

Foto: Guliver