consumul de zahar femeie

Ca sa slabesti, nu trebuie sa renunti la tot ce e dulce. Daca te abtii prea mult, s-ar putea ca totul sa se intoarca impotriva ta. Asa ca invata tot ce e necesar despre consumul de zahar intelept.

Daca mananci o briosa dupa fiecare masa n-o sa te ajute prea mult la slabit, dar nu trebuie nici sa elimini complet zaharul din alimentatie. Pana la urma, fructele si legumele contin si ele zahar si sunt cele mai sanatoase alimente. Iata cateva informatii utile despre consumul de zahar.

Consumul de  zahar – in ce conditii este OK

Chiar si o felie mica din prajitura aia care iti face cu ochiul, cu gelatina de un rosu-violet, iti poate satisface nevoia de dulce in asa fel incat sa nu dai iama in dulciuri mai tarziu. Dieteticianul Georgie Fear sustine ca dulciurile iti afecteaza greutatea in functie de tipul alimentului care contine zahar, de ora la care il mananci si in ce combinatie, scrie Womenshealthmag.com.

Iata cinci situatii in care consumul de zahar este permis:

Consumul de zahar e permis cand alegi zaharuri naturale, nu adaugate

Un tip de zahar nu este neaparat mai bun decat altul, dar e o mare diferenta intre zaharul pe care il contine in mod natural un aliment si cel care este adaugat in produse procesate. De exemplu, o banana contine destul zahar – dar si o multime de alti nutrienti buni pentru organism – si mai putine calorii, grasimi saturate, grasimi trans decat o gogoasa cu glazura. Si, ghici ce? O banana are mai mult zahar decat o gogoasa.

Cafeina poate inhiba capacitatea organismului de a procesa zaharul

Consumul de zahar e OK cand combini zaharul cu fibre, proteine si grasimi sanatoase

Carbohidratii si zaharul trebuie consumate intotdeauna impreuna cu proteine, fibre si grasimi sanatoase, spune Georgie Fear, dietetician. Pentru ca acestea – proteinele, fibrele si grasimile sanatoase – incetinesc absorbtia zaharului in sange si pastreaza un nivel optim de energie mai mult timp. Daca, in schimb, consumi cantitati mari de zahar si acesta se absoarbe rapid in sange, ai putea avea probleme legate de inflamatii, rezistenta la insulina si crestere in greutate.

Consumul de zahar e permis atunci cand mananci dulciuri inainte de antrenament

Faptul ca mergi la sala nu este o scuza ca sa poti manca o prajitura inainte si una imediat dupa ce ai terminat exercitiile. Totusi, daca iti e pofta de ceva dulce, cel mai bine este sa mananci ceva inainte sa mergi la antrenament, pentru a putea elimina cat mai rapid acel zahar in exces. Cercetatorii au demonstrat ca un antrenament complet de slabire poate reduce nivelul de zahar din sange cu pana la 15% pentru cel putin 12 ore.

Cand adaugi scortisoara

Fie ca vrei un desert sau cereale la micul dejun, presara pe deasupra putina scortisoara macinata. Acest condiment va tine la distanta pofta pentru inca o gustare dulce. Un studiu publicat in Jurnalul Alimentatiei Medicinale din SUA a aratat ca, daca pui scortisoara pe orice fel de aliment, fie el si dulce, vei avea un continut mai mic de zahar in sange la scurt timp dupa masa. Iar asta te va ajuta sa slabesti pentru ca vei evita rezistenta la insulina – o problema care, altfel, te-ar putea face sa te ingrasi.

Bine de stiut despre consumul de zahar: nu combina zaharul cu cafeaua!

S-ar putea sa fie greu de crezut, dar cafeaua si biscuitii pentru cafea nu sunt cel mai bun lucru din lume. Cafeina poate inhiba capacitatea organismului de a procesa zaharul pe care il consumi la micul dejun. Un studiu realizat in Canada a demonstrat ca barbatii care au baut una sau doua cesti de cafea normala cu o ora inainte de micul dejun au avut cu 16% mai mult zahar in sange decat cei care au consumat una sau doua cesti de cafea decofeinizata. Cercetatorii sustin ca organismul  raspunde mai greu la insulina din cauza cafeinei.

Acum ca stii cum sa consumi zahar fara sa te ingrasi, afla si care sunt cele 3 alternative naturale la zahar la care nu te-ai fi gandit.

Foto: Guliver