plan de slabit calorii

Vrei sa slabesti si nu stii cum sa faci? Daca vei invata sa scazi din alimentatia ta zilnica 500 de calorii, vei reusi sa slabesti un kilogram pe saptamana. Iata un plan de slabit numai bun!

Principiul de baza atunci cand vrei sa slabesti este sa consumi mai putine calorii. Te intrebi ce si cat ar trebui sa mananci ca sa slabesti? Stii deja ca e sanatos sa mananci mai multe fructe si legume, in loc de carbohidrati si carne. De asemenea, e important sa ai un plan de slabit care sa te ghideze.

Plan de slabit – Cate calorii trebuie sa consumi?

O femeie trebuie sa consume, zilnic, intre 2000 si 2400 de calorii. Ca sa poti slabi, trebuie sa consumi mai putin. Fie sa faci efort fizic pentru a le arde, fie sa tii o dieta. Daca vei reusi sa scazi 500 de calorii din alimentatia ta de zi cu zi, vei slabi aproximativ un kilogram pe saptamana, scrie Health.com. Asta inseamna 5 kilograme in 5 saptamani. Si nici nu e greu!

Plan de slabit – 10 modalitati ca sa elimini 500 de calorii zilnic

Plan de slabit – 1. Stai departe de nuci si alune

Nucile, alunele si semintele au o multime de grasimi sanatoase, dar sunt si foarte bogate in calorii. Un pumn de arahide prajite in ulei are 175 de calorii. 3 pumni au 525 de calorii. Asa ca nu le mai manca si vei scapa de 500 de calorii. Daca nu poti sa rezisti, mananca fistic. Doi pumni de fistic contin 159 de calorii.

Plan de slabit – 2. Mai putin topping la salate

O salata mare, plina de verdeata, poate parea sanatoasa. Dar toate celelalte ingrediente pe care le pui peste ea pot avea mai multe calorii decat o lasagna. Bucati de branza, nuci, bacon, avocado, fructe uscate, crutoane, dressing cu maioneza – sunt doar cateva dintre toppingurile care aduc o multime de calorii fara sa iti dai seama. Poti reduce 500 de calorii zilnic doar daca, in loc de toate acestea, alegi sa pui la salata un dressing usor, pe baza de otet sau iaurt usor, ceapa coapta la gratar sau ciuperci.

Persoanele care dorm cinci ore si jumatate sau mai putin pe zi, mananca mai mult.

Plan de slabit – 3. Mananca din farfurii mai mici

Daca vei manca din farfurii mai mici, vei consuma cu 20-25% mai putin si vei scuti consumul a 500 de calorii. Si, spun cercetatorii, te vei simti la fel de satula.

Plan de slabit – 4. Sari peste cafeaua cu frisca

Nu mai bea tot felul de deserturi pe baza de cafea si frisca. Sau macar bea mai putine. Un frappe e tentant cand e cald afara. La fel, o ciocolata calda cu frisca si sirop, cand se racoreste. Un pahar mare cu un astfel de desert – plin de lapte integral, frisca, sirop, nuci caramelizate – poate contine 670 de calorii. Daca, totusi, nu te poti abtine, comanda-ti un espresso scurt, care are in jur de 30 de calorii. Tocmai ai scutit consumul a 640 de calorii!

Plan de slabit – 5. Dormi mai mult

Daca nu dormi suficient, vei fi tentata sa iei tot felul de gustari, sustin cercetatorii de la Universitatea din Chicago. Persoanele care dorm cinci ore si jumatate sau mai putin pe zi, mananca mai mult. Asa ca bucura-te de un somn mai lung si poti scuti 1.000 de calorii.

Plan de slabit – 6. Portii mici de inghetata

Ti-e pofta de inghetata? Foarte bine! Nu trebuie sa te abtii. Dar, in loc sa iti pui 3 cupe, cumpara doar una. Si renunta la cornet. Ia-ti o cupa de inghetata la pahar si vei scuti 500 de calorii.

Plan de slabit – 7. Mananca mai putin

La micul dejun, poti manca unul sau doua oua fierte. O sa te simti atat de plina incat, in restul zilei, o sa mananci cu aproximativ 400 de calorii mai putin. Dupa aceea, inainte de pranz si cina, consuma un bol cu supa saraca in calorii. O sa te simti atat de plina, incat o sa mananci cu 134 de calorii mai putin la urmatorul fel de mancare. In total, vei economisi 668 calorii pe zi.

Plan de slabit – 8. Atentie la preparatele nesanatoase

Cand mergi la restaurant si iti comanzi o portie cu mancare sanatoasa, cum ar fi o salata sau legume la gratar, esti mult mai tentata sa iti iei si un desert sau o bautura cu mult zahar. Bea apa, sari peste desert si vei reusi sa lasi deoparte cele 500 de calorii.

Plan de slabit – 9. Mai putine cine cu prietenii

Daca iti place sa iti chemi in vizita prietenii si sa stati la povesti in timp ce gustati cate ceva bun, fa-o cat mai rar. Daca mananci la masa impreuna cu alti sapte sau mai multi oameni, vei consuma cu 96% mai multe alimente. Asta inseamna aproape dublu pentru o cina.

Plan de slabit – 10. Nu manca in fata televizorului!

Daca mananci in timp ce te uiti la televizor, vei consuma cu 288 mai multe calorii, spun cercetatorii. In loc sa te uiti la TV o ora, iesi la o plimbare. In total, vei scuti organismul de 527 de calorii.

Acum, ca stii cum poti sa elimini 500 de calorii zilnic, afla si Cum sa mananci sanatos si sa nu te plictisesti.

Foto: Guliver