Blender sau storcator? Daca vrei sa descoperi ce aparat iti este mai folositor ca sa beneficiezi de proprietatile fructelor si legumelor, trebuie sa tii cont de mai multe criterii, printre continutul de fibre si indicele glicemic al sucurilor si smoothie-urilor. Asadar, afla cine castiga in confruntarea suc vs smoothie.

Sa mananci fructele si legumele intregi este mai important decat sa le consumi sub forma de suc sau de smoothie, scrie nytimes.com. Cum insa nu intotdeauna ai pofta de ele in starea naturala sau daca vrei sa beneficiezi rapid de substantele din compozitia lor, nutritionistii recomanda sa le savurezi in bauturi care presupun fie stoarcerea lor, in cazul sucurilor, fie trecerea lor printr-un blender si pastrarea pulpei, sub forma de smoothie.

Cantitatea de fibre din cele doua bauturi difera

Potrivit lui Robin Foroutan, purtator de cuvant al Academiei de Nutritie si Dietetica din America, smoothie preparat in casa, fara indulcitori sau alti aditivi alimentari, este mai sanatos decat sucul obtinut prin stoarcere. Majoritatea sucurilor nu mai contin pulpa fructului, zaharul din compozitia lor este mult mai concentrat, iar continutul de fibre este mic spre inexistent.

Pe de alta parte, smoothie-urile contin multe fibre, care au fost „sparte“ in urma procesului de amestecare si care sunt mult mai usor de digerat. Fibrele din smoothie-uri ajuta la incetinirea absorbtiei de fructoza din corp, zaharul care se gaseste in fructe, ceea ce inseamna ca nu dauneaza la fel de mult siluetei.

Suc vs smoothie? Utimul e cel mai bun pentru silueta

Smoothie iti ofera mai repede senzatia de satietate, pentru ca este dens. Sucul proaspat stors, pe de alta parte, actioneaza ca o injectie de vitamine si minerale, te energizeaza, insa fara ca organismul sa depuna eforturi considerabile pentru asimilarea substantelor nutritive.

Sa consumi fructele intregi dureaza mult si deseori aceste alimente iti dau senzatia ca ai mancat prea mult. Intr-un studiu al Academiei de Nutritie si Dietetica, un grup experimental a fost impartit pe mai multe categorii: unii au mancat mere, altii au baut smoothie si o parte din ei au savurat suc de mere. Cei care s-au delectat cu smoothie au consumat la urmatoarea masa mai putine calorii decat cei care au baut sucul. Insa, dintre toti, cel mai putin au mancat cei care au consumat fructul ca atare.

Smoothie contine mai putin zahar

Sucul de fructe si smoothie nu difera foarte mult in ceea ce priveste continutul de zahar, ci cantitatea de fibre. O ceasca de suc de mere sau de portocale contine 22 de grame de zahar, echivalentul a cinci lingurite si jumatate de zahar si mai putin de un gram de fibre. Aceeasi cantitate de smoothie cu banana si zmeura congelata furnizeaza 20 de grame de zahar, insa 12 grame de fibre, adica mult mai mult in comparatie cu sucul. Prin urmare, daca e sa facem un scor suc vs smoothie, cel din urma castiga detasat.

Acum, ca ai aflat ca smoothie este mai sanatos decat sucul de fructe, poti incerca o reteta de Smoothie cu ghimbir si spanac. Delicios si sanatos!

Foto: Guliver