“Minte sanatoasa in corp sanatos” – este un proverb latin, care se aplica si in ziua de azi. Nu trebuie sa te intereseze doar aspectul fizic, ci si modul in care te simti, asa ca este important sa incluzi in dieta ta cat mai multe super-alimente pentru inima, astfel incat sa fii in cea mai buna stare de sanatate, scrie health.com.

Aceste super-alimente pentru inima previn atacurile de cord, te ajuta sa ai un corp sanatos, sunt bogate in nutrienti si pot fi consumate oricand. Nu mai sta pe ganduri si pune pret pe sanatatea ta! Este esential sa arati bine si sa te simti bine, asa ca ai toate motivele sa adopti un stil de viata sanatos, care iti va asigura o viata lunga si fericita.

Super-alimente pentru inima ta

1. Somonul este bogat in Omega 3

Somonul este recomandat de medicii nutritionisti pentru ca are foarte multe beneficii asupra sanatatii. Avand un continut bogat de Omega 3, acesta previne aparitia unor boli de inima. Este recomandat sa consumi cel putin de doua ori pe saptamana. In cazul in care nu vrei sa mananci foarte mult peste, poti sa optezi pentru suplimente naturale cu grasimi sanatoase (Omega 3).

2. Ovazul ajuta la scaderea nivelului de colesterol din sange

O cantitate prea mare de colesterol in sange duce la numeroase boli de inima, asa ca este recomandat sa incluzi ovazul in dieta ta. Bogat in fibre, acesta ajuta la reducerea nivelului de colesterol din sange si imbunatateste sistemul digestiv. Consuma ovaz la micul dejun sau foloseste acest ingredient pentru a prepara smoothie-uri sanatoase.

3. Consumul de afine scade riscul de infarct

Nu doar afinele scad riscul aparitiei unui infarct, ci si alte fructe de padure. Potrivit unui studiu efectuat in anul 2013, persoanele care consuma regulat afine, mure, zmeura sau alte fructe de padure au prezentat un risc mai mic sa dezvolte diferite boli de inima. Mai mult decat atat, rata infarcturilor era destul de mica in randul persoanelor care consuma regulat fructe de padure.

4. Ciocolata neagra are numeroase beneficii pentru sanatatea inimii

Numeroase studii au aratat de-a lungul timpului ca ciocolata neagra are numeroase beneficii asupra sanatatii inimii. Mai mult decat atat, un studiu efectuat in anul 2012 a scos la iveala faptul ca acest aliment scade riscul aparitiei unui infarct. Nutritionistii recomanda consumul de ciocolata neagra care contine cacao in proportie de 60-70%. Din nefericire, ciocolata cu lapte nu este recomandata pentru sanatatea inimii.

5. Citricele mentin sanatatea inimii

Femeile care consuma foarte multe citrice prezinta un risc mai mic sa dezvolte boli de inima. Portocalele, mandarinele, clementinele sau alte fructe citrice sunt bogate in vitamina C, care are foarte multe beneficii asupra sanatatii. Nu sunt recomandate sucurile sau alte produse pe baza de citrice, pentru ca acestea pot sa contina zahar. Daca vrei, poti sa prepari sucuri naturale chiar la tine acasa.

6. Rosiile imbunatatesc circulatia sangelui

Licopenul este o substanta care se gaseste in rosii si in sosul de rosii, are numeroase beneficii asupra sanatatii si are proprietati antioxidante. Consumul de rosii ajuta la reducerea colesterolului si imbunatateste circulatia sangelui. Fiind sarace in calorii, rosiile nu afecteaza nicio dieta, asa ca le poti consuma fara sa iti faci griji in privinta kilogramelor in plus.

7. Fructele oleaginoase sunt bune pentru sanatatea inimii

Nucile, fisticul, alunele sau migdalele se afla pe lista cu super-alimente pentru inima. Fiind bogate in fibre si Omega 3, dar avand si un continut ridicat de vitamina E, aceste alimente scad riscul aparitiei unui infarct si previn aparitia bolilor de inima.

8. Uleiul de masline extravirgin este recomandat in orice dieta

Studiile arata ca uleiul de masline extravirgin scade riscul aparitiei unui infarct cu pana la 30%. Uleiul de masline este o sursa importanta de grasimi mononesaturate, care ajuta la imbunatatirea nivelului de colesterol din sange, dar si la reglarea nivelului de zahar din sange. Si maslinele sunt o sursa importanta de grasimi sanatoase.

Citeste si: 6 beneficii ale exercitiilor cardio. Sanatatea ta conteaza!

Foto: Guliver