Alimente care inlatura foamea

Cand urmezi o cura de slabire, ai nevoie de aliati de incredere in lupta cu kilogramele nesuferite. Nu trebuie sa te abtii de la mancare, ci sa consumi alimentele corecte! Te satura rapid si nu iti saboteaza dieta.

Sunt la-ndemana, accesibile ca pret, iar efectele lor benefice pentru organism sunt numeroase. Nu e nevoie sa mananci mult ca sa inlaturi senzatia de foame. In plus, aceste alimente ofera satietate pe termen lung, chiar si pentru cateva ore, au putine calorii, dar multi nutrienti necesari corpului. Tu stii care sunt aceste alimente-minune?

Ce poti manca sa scapi de senzatia de foame:

Fructe oleaginoase
Poti rezista cu succes in fata tentatiilor dulci daca mananci cativa mieji de nuca, migdale sau fistic. Sunt bogate in grasimi bune si au fibre si proteine, care ajuta la arderea grasimilor. Intre mesele principale rasfata-te cu o gustare din fructe oleaginoase.
Nu conteaza pe care le alegi, toate sunt gustoase si satioase. Stiai ca 100 g de nuci au 655 de calorii, 100 g de fistic – 562 de calorii si 100 g de migdale – 578 de calorii? Vestea buna este ca nu trebuie sa mananci multe ca sa te saturi.

Fulgi de ovaz si cerealele integrale
De obicei, cand nivelul glicemiei atinge o cota inferioara, simti nevoia sa mananci ceva dulce. Poti combate aceasta pofta cu o ceasca de cereale integrale sau de fulgi de ovaz, pe care le poti combina cu iaurt. Obtii o gustare cosistenta, bogata in fibre si proteine, care mentine senzatia de satietate pentru trei-patru ore.

Legume fierte
Succesul unei diete este asigurat daca atunci cand ti-e foame mananci un bol cu supa de legume. Savureaza lichidul si amestecul de legume fierte, condimentate dupa gust si vei vedea ce repede dispare pofta de dulce.
Mai mult, cantitatea de lichid umple mare parte din stomac, asa ca nu-ti va mai fi foame un timp. Supele, dar si ciorbele sunt sarace in calorii, asa ca le poti consuma la discretie.

Banane
Nu ai timp sa mananci dimineata? Dieta nu va fi afectata daca la prima ora, dupa ce bei un pahar cu apa plata – pentru imbunatatirea digestiei – consumi o banana. Aproape imediat senzatia de foame va fi inlocuita cu cea de satietate, iar efectul dureaza pentru cateva ore. Explicatie este simpla: bananele contin mult potasiu si sunt consistente, desi au mai putine calorii fata de alte alimente care te satura tot atat de repede.

Mere si pere
La capitolul alimente care inlatura foamea stau la loc de cinste si fructele toamnei, merele si perele. Acestea nu doar ca inhiba apetitul, dar induc si senzatia de satietate, pe care o mentin minute bune. Merele contin o cantitate mare de fibre, cum e pectina care inlesneste tranzitul intestinal, si tin sub control pofta de mancare si kilogramele in plus. Perele, fructe mai dulci ca merele, satisfac nevoia de zahar des intalnita in timpul curelor de slabire. In plus, glucidele din pere se absorb lent in organism.