Toppinguri pentru salata care iti saboteaza dieta.

Cand vine vorba de salata iti imaginezi ceva cu multa verdeata si sanatos. Ai grija insa cand alegi toppinguri pentru salata. Unele ingrasa rau!

Cand mananci o salata sanatoasa si consistenta iti umpli organismul de antioxidanti, vitamine si minerale. Dar totul se schimba cand folosesti tot felul de toppinguri pentru salata care iti saboteaza dieta, scrie Self.com.

Ca sa eviti salatele care ingrasa rau, fii foarte atenta la ce pui peste ele. Poate fi gustos si chiar sanatos. Asta nu inseamna ca nu ingrasa!

1. Fructe uscate

Daca poftesti la ceva dulce, cateva fructe uscate aruncate in salata ti-ar putea satisface aceasta nevoie. Dar ar trebui sa renunti la bucatile de mango uscat sau la chipsurile de banana. Prin deshidratare, fructele pierd apa si devin mult mai dense in calorii, spune specialistul in nutritie Julieanna Hever. In plus, deseori contin ulei si zahar adaugat.

Daca vrei sa adaugi putina dulceata salatei tale, incearca struguri proaspeti, felii de mar sau coacaze. Bineinteles, orice fructe proaspete sunt mai bune decat cele uscate, mai ales ca au antioxidanti, vitamine si minerale.

2. Nuci, alune si seminte sarate sau prajite

Poate te gandesti ca niste nuci prajite si sarate ar merge la fix in salata ta verde. Dar mai gandeste-te o data. De obicei, acestea sunt prajite in grasimi nesanatoase – uleiuri vegetale rancede – care nu sunt deloc bune pentru corpul tau. Au atat de multe grasimi si calorii incat nu le vrei in salata. Si mai au si o gramada de sare!

Cauta nuci, alune si seminte crude, fara sare. Acestea asigura proteine si grasimi sanatoase organismului si sunt o sursa buna de vitamina B. Vrei ceva si mai sanatos? Incearca nucile si semintele incoltite. In felul acesta, ele vor fi mai usor de digerat, iar nutrientii se vor asimila mai rapid.

3. Felii de bacon

Daca vrei sa mananci o salata sanatoasa, cu siguranta trebuie sa eviti carnea procesata. Cum ar fi fasiile de bacon. Inlocuieste-le cu boabe de naut sau de fasole. Sunt mult mai sanatoase si nu te vei ingrasa.

4. Toppinguri pentru salata din supermarket: Sosuri fara grasime sau prea cremoase

Sosurile pentru salata fara grasime ar trebui redenumite asa: sosuri cu mult zahar. Pe langa faptul ca au o gramada de zahar, mai au si o multime de alte chimicale nesanatoase. Atunci cand grasimea este eliminata dintr-un dressing, ea e inlocuita cu arome artificiale, zahar si alte chimicale.

Pe de alta parte, dressingurile cremoase sunt pline de grasimi saturate si calorii. Faptul ca au grasimi nu le scuteste insa de multimea de chimicale si zaharul adaugat.

In loc sa cumperi topping din comert, fa-ti acasa un sos sanatos pentru salata. Poti folosi ulei de masline extravirgin sau ulei de avocado. Daca vrei un dressing mai cremos, poti pune putin hummus sau iaurt grecesc peste salata ta preferata de verdeturi. Sunt mult mai sanatoase, au mai multi nutrienti si un gust incomparabil cu cel al produselor de pe rafturile magazinelor.

5. Branzeturile grase

Pariez ca nu te poti opri la o singura felie de branza feta faramitata peste salata. Iar branza este una dintre cele mai importante surse de grasimi saturate, care dau peste cap orice dieta daca sunt consumate in exces. Si nu te gandi la mitul ca daca nu mananci lactate nu o sa ai destul calciu. Broccoli si cartofii dulci sunt doar doua dintre legumele pline de calciu.

In loc de branza facuta din lapte, incearca cateva cubulete de tofu sau branza vegetala, din nuci, cum ar fi caju. Daca iti cumperi branza vegetala, uita-te bine pe eticheta – si aceasta poate avea ascunse ingrediente nesanatoase. Daca nu, fa-ti-o singura, acasa.

6. Crutoane la punga

Poate ca arzi de pofta sa arunci un pumn de crutoane in varful salatei. Iti place sa le rontai, dar sa fii sigura ca sunt pline de calorii si nu au niciun beneficiu nutritional. In loc sa cumperi crutoane din magazin, mai bine iti prajesti o felie de paine integrala si o faramitezi deasupra salatei. Si painea ingrasa, dar macar nu e plina de ulei, sare si ce alte prafuri cu gust mai sunt pe cele din comert.

Acum sa stii ce nu e bine sa pui peste salata, citeste si despre Dieta cu fructe si legume.

FOTO: istockphoto.com