Te-ai hotarat! Nu mai mananci paine, paste si dulciuri, intr-un cuvant carbohidrati, pentru ca de data asta chiar vrei sa tii o dieta de slabit eficienta si sa scapi de colacei si aripioare. Eliminarea lor din meniu trebuie sa fie treptata, daca vrei rezultate de durata. Nu uita ca in orice dieta se fac greseli care pot atrage ca un magnet kilogramele!

Există două tipuri de carbohidrați: buni si rai. Cei buni sunt  din cereale integrale, orez brun, paste integrale, fructe si legume. Carbohidratii pe care trebuie sa-i elimini din dieta sunt pastele fainoase rafinate, painea alba, produsele de patiserie. Ori cand zici ca renunti la toti, din start faci o mare greseala. Poti tine o dieta de slabit eficienta fara sa cazi prada tentatiilor dulci. Uite cum poti gresi, dar si cum repari daunele.

Excluzi complet carbohidratii: incepi o dieta de slabit eficienta cu stangul

Nu trebuie sa urmezi cursuri de specialitate ca sa intelegi cum functioneaza organismul cu ajutorul carbohidratilor si cum te poti imbolnavi daca ii consumi in exces. Unii inteleg ca trebuie sa manace mai multa carne, altii renunta si la fructe si legume, tocmai pentru ca au si ele carbohidrati. Sunt doar doua exemple de masuri gresite care nu doar ca nu te vor ajuta sa slabesti, ci te vor si imbolnavi.

Cedezi cu prima ocazie

Fiecare intelege cum vrea dieta cu continut scazut de carbohidrati. Ideal este sa adaptam cura dupa nevoile alimentare. Daca ai mancat mereu paine si nu ti-au lipsit covrigii brasoveni in nicio zi, iar acum vrei sa uiti ca exista faina, iei o decizie rea pentru silueta, dar si pentru sanatatea ta. In primele zile vei rezista fara paine, dar in scurt timp se va instala asa numita criza de carbohidrati, cand scade mult glicemia. Atunci sa te vad cum lupti cu nevoia de ceva dulce! Ar fi bine sa nu cedezi unei prajituri cu ciocolata si multa frisca. Alege o ceasca de cereale integrale cu fructe confiate si suc de portocale in schimb.

Nu mananci legume

Mereu a fost o problema cu legumele. Ne plac si nu prea, dar daca gasesti o modalitate de a le prepara pe gustul tau, iti garantez ca iti vor intari sanatatea si vei slabi garantat. In timp, e adevarat. Introdu in dieta quinoa, cartofii dulci, dovleacul si multe leguminoase, pentru ca iti asigura necesarul de carbohidrati buni, te satura rapid si ajuta digestia, pentru ca au si fibre alimentare.

Nu eviti rutina

De cate ori nu ti s-a intamplat sa ai pe masa aceleasi alimente in fiecare zi cand tii o dieta? Desi iti plac multe feluri, ajungi sa mananci la fel ca ieri, ca alaltaieri, si asta nu e bine, pentru ca in corp se produc dezechilibre nutritionale. Ca sa nu mai vorbim ca nu mai slabesti, din cauza fazei „platou“, cand corpul intra in pe loc repaus. Invata retete dietetice si combina-le cum iti place.

…si capcanele

Bun. Ai invatat sa imparti carbohidratii in buni si rai, i-ai eliminat pe cei nocivi si dieta da roade. Pur si simplu slabesti vazand cu ochii. Meriti un mic rasfat dulce, nu? Oricum, ai pierdut ceva kilograme, o prajiturica nu-ti poate face rau. Nici doua, ba chiar trei. Ce te faci cand pofta pentru inca o briosa, apoi pentru inca una te copleseste si cazi prada dulciurilor?

Asa slabesc grecii! 10 reguli de dieta care te ajuta sa slabesti.

Foto: Guliver