plan complet de detoxifiere

Te-ai bucurat de Paste cu tot ceea ce implica aceasta sarbatoare, inclusiv cu mesele festive la care ai fost invitata si de la care nu puteai lipsi. Chiar daca esti o persoana cumpatata si nu ai facut excese zilele aceastea, cu siguranta ai mai cazut prada tentatiilor culinare. Asa ca este cel mai bun moment pentru a adopta un plan complet de detoxifiere de 7 zile. Initiatoarea lui, Christine Bailey, nu doar ca iti garanteaza ca vei slabi, ci te asigura ca vei fi si mai sanatoasa.

Acest plan complet de detoxifiere de sapte zile este calea spre un corp zvelt si mai sanatos. Fie ca doresti sa ai un corp mai suplu si mai santaos au sa te incarci cu energie, o saptamana cu sucuri detoxifiante si proaspete este o metoda sigura si rapida de a vedea rezultatele.

Detoxifierea aparatului digestiv si a functiei hepatice ar trebui sa te reintinereasca rapid; pana la sfarsitul saptamanii, vei incepe sa observi o pierdere vizibila in greutate.

Pentru a te ajuta sa incepi acest plan complet de detoxifiere, a fost conceput un program destul de atent. Pentru fiecare zi au fost sugerate o serie de sucuri care iti lasa gura apa si care sunt pline de vitamine esentiale si fitonutrienti ce vin in sprijinul metabolismului, alimentatiei si vitalitatii, precum si retete si ceaiuri din plante bune pentru starea de sanatate. Scopul consta in optimizarea aportului nutritional, reducerea acceselor de foame, precum si eliminarea alimentelor care perturba metabolismul organismului.

Iata ce reguli trebuie sa urmezi inainte de a recurge la acest plan complet de detoxifiere de sapte zile:

– mananca cel putin o salata verde, bogata
– consuma o portie de legume crucifere (broccoli, conopida, varza verde creata, varza alba, varza de Bruxelles) intr-un suc, intr-o supa ori salata
– include pe parcursul zilei si alimente bogate in proteine – acestea vor contribui la stabilizarea glicemiei. Printre acestea se numara nucile, semintele, fasolea, leguminoasele, pestele, ouale si soia sau iaurtul natural
– bea ceaiuri de plante, ceai verde sau supa miso daca ai nevoie de o bautura care sa te incalzeasca
– maseaza-te dimineata cu o perie si fa o baie cu sare Epsom seara
– fa o plimbare de 30 de minute (ai mai putea incerca inotul sau ciclismul, daca le preferi)

Plan complet de detoxifiere de sapte zile: zilele 1-4

PRIMA ZI

La trezire. Un pahar cu apa fierbinte si sucul de la 1/2 de lamaie sau o cana de ceai verde

Micul dejun. 1 castron de fructe de padure, 3 linguri de iaurt natural si 2 linguri de seminte mixte

La mijlocul diminetii. 1 pumn de nuci braziliene; 1 cana de ceai verde sau urzica

Pranzul. Bautura de tip gazpacho ( 1 ardei rosu taiat in jumate, fara seminte si fara miez; 1 morcov, 1/4 de ceapa rosie; 1 catel de usturoi, 2 rosii, cuburi de gheata, pentru servire); salata verde bogata, mixta: se amesteca un pumn de frunze (nasturel, rucola, fetica si spanac) si 1/2 ardei rosu tocat, 1 tulpina de telina, 1/4 castravete si 2 rosii. Se scurg 200g de fasole alba la conserva si se adauga in salata. Se presara deasupra 1 pumn de germeni de lucerna.

La mijlocul dupa-amiezii. 3 linguri de humus cu telina, castravete si morcov; o cana de apa fierbinte cu sucul de la 1/2 de lamaie.

Seara devreme. Suc rubiniu: 175g de coacaze proaspete sau congelate si cateva in plus, pentru ornat, 1 portocala, fara coaja, 250 g de capsune, 1 lingurita de suc de aloe vera, cuburi de gheata, pentru servire.

Cina. Fileu de somon inabusit: se presara 1 lingura de suc de lamaie si putin marar tocat pe un fileu de somon si se inabusa 15 minute pana se patrunde. Se serveste cu o farfurie mare de legume mixte trase in tigaie, presarate cu 1 lingurita de seminte de susan; o cana de ceai de musetel sau de fenicul.

ZIUA A DOUA

In a doua zi de plan complet de detoxifiere, organismul tau incepe sa simta deja efectele.

La trezire. Un pahar cu apa fierbinte si sucul de la 1/2 de lamaie sau o cana de ceai verde.

Micul dejun. Intaritor de dimineata: 150g de pepene galben, fara coaja; 1 lamaie mica, fara coaja; 1 pumn de patrunjel, 1/2 de mango, fara coaja, fara samburi si tocat; 25 g de pudra proteica din zer cu aroma de vanilie; 1 lingurita de seminte de in macinate.

La mijlocul diminetii. Telina si castravete cu 2 linguri de pasta de masline sau unt de arahide; o cana de ceai de menta.

Prazul. Delicatesa cu patrunjel: 1 pumn de patrunjel, 150g de frunze mici de spanac, 1/2 de castravete, 2 mere, cuburi de gheata, pentru servire; supa de linte cu mirodenii: in putin ulei de masline, se soteaza 1/2 de ceapa rosie tocata cu 1/2 de lingurita de curcuma si 1/2 de lingurita de ghimbir proaspat ras. Se adauga 3 linguri de linte rosie, 150g de morcov ras si 1 cana (250ml) de supa de legume. Se da in clocot, apoi se fierbe la foc mic, acoperita, timp de 15-20 minute, pana cand lintea se inmoaie. Se ia de pe foc, se adauga putin lapte de soia dupa gust si se paseaza bine. Tot la pranz, mananca si 2 prune.

La mijlocul dupa-amiezii. 1 pumn de migdale si o cana de apa fierbinte cu sucul de la 1/2 de lamaie.

Seara devreme. Suc usor de litchi: 1 fruct de guava, 2 tulpini de telina, 1 para, 10 litchi, decorticate, fara samburi, cuburi de gheata, pentru servire.

Cina. Legume la cuptor cu tofu: incalziti cuptorul la 180grade Celsius. Se taie bucati 1/2 de ardei rosu, 1 1/2 de ardei galben si 1/2 de ceapa rosie. Se asaza intr-o tava cu 1 dovlecel verde feliat si 125 g de tofu tare, taiat cubulete, si se presara putin ulei de masline si sos de soia, apoi se lasa 25 -30 de minute, pana se patrund. Se adauga 4 rosii cherry taiate in jumatate si se mai lasa la cuptor inca 10 minute; se serveste cu salata verde. O cana cu ceai de musetel sau fenicul.

ZIUA A TREIA

La trezire. O cana de apa fierbinte cu sucul de la 1/2 de lamaie.

Micul dejun. Intaritor pentru ficat (4 tulpini de sparanghel; 2 bucatele de broccoli, 150 g de ananas, fara coaja, 1/2 de castravete, cateva picaturi de tinctura de armurariu, mixate in blender), 1 ou fiert si doua rosii la gratar.

La mijlocul diminetii. 3 prune uscate si 1 lingura de seminte de dovleac; o cana cu ceai de urzica sau de papadie

Pranzul. Suc de mango impotriva toxinelor ( 1 mar, 1/2 de castravete, 2 tulpini de telina, 1/2 de mango fara coaja, fara samburi si tocat, 1/2 de lingurita de seminte de in macinate), o salata mare, mixta: se amesteca 1 pumn de frunze de spanac si nasturl si se adauga cateva rosii cherry si legume colorate, de exmplu ardei rosu, ridichi si telina. Se serveste cu 2 sardine proaspet la gratar sau cu 100g de sardine conservate in apa de izvor.

La mijlocul dupa-amiezii. Tulpini d telina, castravete, morcov; 1 cana de cai verde.

Seara devreme. Suc revigorant de lamaie (.3 mere, 1 lamaie, fara coaja, 2,5 cm radacina de ghimbir, fara coaja, apa minerala carbogazoasa sau apa fierbinte).

Cina. Tocana de legume si fasole: se toaca 1/2 ceapa rosie si 1 catel de usturoi si se soteaza intr-o tigaie pana se inmoaie. Se feliaza 1/4 de ardei rosu, 1 dovlecel verde si 1/2 de praz si se adauga in tigaie cu 200g de rosii tocate la conserva, 200g de naut sau fasole rosie si 200 ml / 1 cana de supa de legume. Se da in clocot, apoi la foc mic, se acopera si se lasa la fiert 10 minute, pana cand legumele se patrund. Se amesteca un pumn de frunze de spanac, chiar inainte de servire. Tot la cina mai poti consuma 1 pumn de boabe de struguri negri si o cana cu ceai de roinita.

ZIUA A PATRA

La trezire. O cana de apa fierbinte cu sucul de la 1/2 de lamaie.

Micul dejun. Milkshake cu prune ( 4 prune rosii taiate in jumatate, fara samburi, si o felie in plus pentru ornat, 2 prune uscate, fara samburi, 5 linguri de iaurt de soia, 125 ml 1/2 de cana de lapte de soia, 1 lingurita de ulei din seminte de in, 1 lingurita de seminte de in macinate.

La mijlocul diminetii. O cana de supa miso si 2 linguri de seminte mixte.

Prazul. Intaritor cald de fructe ( 200 g de struguri negri fara samburi, 2 prune rosii, 1 cm de radacina de ghimbir, fara coaja, 1/2 de lingurita de miere de Manuka sau nectar de agave, 40 g de fructe de padure diverse, 1/4 de lingurita de scortisoara, 1 anason stelat, 2 cuisoare, 1/2 betigas de scortisoara. Se amesteca ingredientele in blender pana se omogenizeaza, sucul obtinut se pune la incalzit, se strecoara si se bea), omleta din 2 oaua, 1 pumn de frunze mici de spanac si 2 ciuperci feliate. Se mai consuma si o cana de ceai verde.

La mijlocul dupa-amiezii. 1 para si 1 pumn de migdale; o cana de apa fierbinte cu sucul de la 1/2 de
lamaie.

Seara devreme. Legume si fructe verzi cu menta ( 2 fructe de kiwi, fara coaja, 1 mar, 1/2 castravete, 1/2 de lamaie, fara coaja, 1 mana de frunze de spanac, 3 frunze de menta si inca un fir pentru ornat, cuburi de gheata pentru servire. Se storc toate ingredientee si se serveste sucul cu gheata).

Cina. 200 g de legume fierte, o cana cu ceai de musetel.

Plan complet de detoxifiere: zilele 5-7

ZIUA A CINCEA

La trezire. O cana cu apa fierbinte cu sucul de la 1/2 de lamaie.

Micul dejun. Deliciu pentru rasarit (2 caise fara samburi, 2 portocale, fara coaja, 1 lamaie, fara coaja, 60g de tofu moale, cuburi de gheata pentru servire. Se storc toate fructele, apoi se toarna sucul si tofu in blender; se amesteca pana se omogenizeaza). 125 ml / 1/2 cana de iaurt natural degresat cu doua linguri de seminte mixte.

La mijlocul diminetii. 4 rosii cherry si 1 pumn de nuci.

Pranzul. Supa de legume si fasole alba: se toaca si se soteaza 1/2 de ceapa, 1 praz, 1/2 de bulb de fenicul, 1 tulpina de telina si 1 catel de usturoi intr-o tigaie adanca, timp de 4-5 minute, ca sa se inmoaie. Se adauga 300 ml / 1 1/4 cani de supa de legume, se da in clocot; apoi se fierbe la foc mic, acoperit, timp de 15 minute, pana se patrund ingredientele. Se scurg 200g de fasole alba la conserva, se adauga si se lasa pe foc. Se paseaza pana la omogenizare. Se asezoneaza dupa gust. Tot la pranz este indicat sa consumi 1 nectarina, o cana cu apa fierbinte si suc de lamaie.

La mijlocul dupa-amiezii. Detoxifiant de castravete ( 1 grepfrut alb, fara coaja, 1 castravete, 2 tulpini de telina, 3 frunze de salata verde, 2 lingurite de seminte de floarea-soarelui, cuburi de gheata pentru servire. Se storc fructele si legumele. Se toarna sucul si semintele de floarea-soarelui intr- un blender si se amesteca pana se omogenizeaza. Se serveste sucul cu gheata. Si un pumn de masline.

Seara devreme. Intaritor impotriva stresului (125 g de capsune, 1 para, 1 mar, 1/2 lingurita de pasta de susan, 1 lingurita de germeni de grau, 2 linguri de iaurt de soia, 80 ml de lapte de soia, cuburi de gheata pentru servire. Se storc fructele, apoi se toarna intr-un blender, impreuna cu ingredientele ramase, si se amesteca pana se omogenizeaza).

Cina. Omleta cu rosii si ciuperci: se bat 2 oua; se adauga 1 rosie tocata si 2 ciuperci feliate. Se lasa la foc mare pana cand la suprafata nu mai ramane decat putin lichid; se intoarce pe cealalta parte si se mai lasa 1-2 minute. Se serveste cu o salata verde cu dressing facut din sucul de la 1/2 de lamaie, putin ulei de masline si piper negru. La final, bea o cana de ceai verde.

ZIUA A SASEA

La trezire. O cana de apa fierbinte cu sucul de la 1/2 de lamaie.

Micul dejun. Energizant cu morcov (2 morcovi, 3 caise, fara samburi, 1 portocala, 1 lingurita de migdale macinate, 125 ml / 1/2 de cana de lapte de soia, fulgi de migdale pentru servire. Se storc morcovii, caisele si portocala, apoi se toarna sucul intr-un blender, impreuna cu migdale si cu laptele de soia; se amesteca pana cand bautura devine omogena si cremoasa); un castron de fructe de padure cu 2 linguri de nuci maruntite.

In mijlocul diminetii. 1 mar si 1 pumn de seminte de dovleac; o cana cu ceai de lamaie si ghimbir.

Prazul. Fenicul dulce (1 bulb de fenicul, 2 tulpini de telina, 2 mere, 1 pumn de patrunjel, 1 lingurita de coaja de psullium. Se storc legumele, fructele si verdeata. Se toarna sucul intr-un blender, impreuna cu coaja de psyllium, si se amesteca); salata de fasole si anghinare: se amesteca  pumn de frunze de spanac si nasturel si 1 pumn de masline negre fara samburi. Se feliaza 1/2 de ceapa rosie, se scurg 150g de naut la conserva, se toaca 4 anghinare marinate si 1/2 de ardei rosu si se amesteca. Se serveste cu dressing facut din sucul de la 1/2 de lamaie si 1 lingura de ulei de
masline.

La mijlocul dupa-amiezii. 2 turte de ovaz unse cu unt de nuci.

Seara devreme. Fantezie de zmeura (1 mar, 1 grepfrut roz, fara coaja, 250 g de zmeura, 1 lingura de seminte decorticate de canepa. Se storc marul si grepfrutul. Se toaca sucul intr-un blender, impreuna cu zmeura si cu semintele de canepa, si se amesteca pana cand sucul capata o consistenta cremoasa).

Cina. Pastrav la cuptor: Se incalzeste cuptorul la 180 grade Celsius. Se asaza in tava 1/2 de ardei rosu taiat in patru, 125 g dovleac de placinta, taiat cubulete, si 1/2 de ceapa rosie feliata si se lasa la cuptor, in ulei de masline, timp de 15 minute. Se adauga 1 pumn de mazare verde. Se asaza deasupra un fileu de pastrav fara os si se toarna putin ulei de masline. Se lasa la cuptor 10 minute, pana se patrunde. Se asezoneaza. se serveste cu o salata. La final, bea o cana cu ceai de menta.

ZIUA A SAPTEA

Este ultima zi din acest plan complet de detoxifiere de o saptamana

La trezire. O cana de apa fierbinte cu sucul de la 1/2 de lamaie.

Micul dejun. Deliciu cu clorofila (1 tulpina de telina, 1 pumn de frunze de spanac, 1 pumn de frunze de varza verde creata, 1 pumn de seminte incoltite, de exemplu lucerna, 2 mere, 1/2 de castravete. Se storc toate legumele si fructele); musli din cate 1 lingura de fulgi de mei si quinoa si 2 linguri de hrisca, 2 linguri de seminte mixte, 1 lingura de nuci maruntite si 1 pumn de stafide. Se serveste cu lapte de soia sau cu iaurt natural.

La mijlocul diminetii. Un ciorchine de struguri negri si 1 pumn de nuci pecan.

Prazul. Suc vindecator de cirese (115 g de cirese, fara samburi, 1 lamaie, 2 tulpini de telina, 4 linguri de iaurt natural degresat. Se storc ciresele, merele, lamaia si telina, apoi se toarna sucul intr-un blender, impreuna cu iaurtul, si se amesteca pana se omogenizeaza); supa de linte cu mirodenii (vezi Ziua a doua); 1 pumn de nuci.

La mijlocul dupa-amiezii. 3 linguri de humus si 1 pumn de morcovi.

Seara devreme. Suc picant de rosii (4 rosii, 2 tulpini de telina, 1/2 de castravete, unvarf de boia de ardei, o picatura de sos Tabasco. Se storc legumele, apoi se asezoneaza sucul obtinut cu boia de ardei si sos Tabasco, dupa gust).

Cina. Omleta din 2 oua, cu 1 felie de somon afumat; salata mixta: se amesteca 1 pumn de frunze (nasturel, rucola, fetica sau alte frunze verzi), 1 morcov mic ras si 2 linguri de lucerna incoltita. Se fierbe o sfecla rosie mica, se toaca si se amesteca cu 1/2 ardei rosu tocat si cu 1/2 avocado tocat. Se serveste cu un dressing facut din sucul de la 1/2 de lamaie si 1 lingura de seminte de in sau ulei de masline. La final, bea o cana cu ceai de lamaie si ghimbir.

FOTO: Guliver

Daca ti-a placut acest plan complet de detoxifiere, da-ne un like pe pagina noastra de Facebook si vei afla si mai multe informatii interesante!