Plan de detoxifiere de 21 de zile: repara dezechilibrul hormonal

Dezechilibrul hormonal este provocat de numerosi factori, dar, daca te confrunti cu aceasta problema, poti sa iti faci un plan de detoxifiere de 21 de zile, scrie mindbodygreen.com. Cateodata, este nevoie de mai mult decat o simpla schimbare in alimentatie, asa ca este cazul sa incepi sa aplici cateva reguli noi. 

Din moment ce dezechilibrul hormonal se manifesta la majoritatea femeilor, un plan de detoxifiere de 21 de zile, tinut cel putin de doua ori pe an, este un punct de pornire.

Plan de detoxifiere de 21 de zile

Stii ca ai nevoie de acest plan de detoxifiere daca te confrunti cu urmatoarele simptome:

  • dureri menstruale, dereglari are ciclului menstrual
  • bufeuri sau transpiratie inexplicabila
  • schimbari de dispozitie, stari de irascibilitate, depresie sau anxietate
  • balonare, probleme cu greutatea sau dureri de sani
  • libidou scazut
  • uscaciune vaginala
  • chisturi ovariene, fibroame
  • acnee sau eczeme pe piele
  • caderea parului sau par in exces
  • dureri articulare

Ce alimente trebuie sa consumi

Urmatoarele alimente sunt recomandate pentru detoxifierea organismului, ele imbunatatesc sanatatea ficatului si te ajuta sa scapi de problemele hormonale. Este indicat sa consumi, la alegere, aceste alimente timp de 21 de zile:

  • ceai verde
  • anghinare
  • ceapa sau usturoi
  • grapefruit
  • sfecla
  • lamaie sau lime
  • morcovi
  • turmeric
  • avocado
  • ulei de masline

In fiecare dimineata, inainte sa iei micul dejun, este important sa consumi un pahar cu apa calduta si putina zeama de lamaie. Seara, inainte de culcare, este recomandat sa consumi un pahar de apa cu o lingurita de scortisoara si cateva lingurite de piper. Aceste bauturi te ajuta sa iti imbunatatesti sistemul digestiv si sa elimini toxinele din organism.

Evita alimentele precum:

  • produse lactate
  • alimente care contin gluten
  • porumb
  • soia
  • zahar, de orice fel
  • uleiuri procesate

Nu uita sa faci sport

Sportul are foarte multe beneficii asupra sanatatii, asa ca este important sa faci zilnic exercitii si sa iti pui metabolismul in miscare. Totodata, sportul ajuta la reducerea inflamatiilor si ajuta la eliminarea toxinelor din organism. Poti sa optezi pentru cateva exercitii intense, pe care sa le faci de trei sau patru ori pe saptamana, sau poti sa alegi cateva exercitii usoare pe care sa le faci zilnic. Hormonii in exces, cum ar fi estrogenul, pot fi depozitati in straturile de grasime din organism, in special pe abdomen, coapse si fese.

Ai grija de tine

Asa cum o alimentatie sanatoasa te ajuta sa elimini toxinele din organism, asa si grija fata de felul in care te simti te va ajuta sa scapi de problemele hormonale. Este important sa inveti sa elimini stresul din viata ta, pentru ca si acesta este un factor important care contribuie la dezechilibrul hormonal.

Ce poti sa faci ca sa te simti mai bine:

  • mediteaza: doar cateva minute de meditatie pe zi te vor ajuta sa combati stresul din viata ta si sa te simti mai bine; cand nivelul de stres este mult mai mic, corpul tau va reusi sa echilibreze nivelul hormonal;
  • scrie: scrisul este un bun exercitiu care te ajuta sa te eliberezi de stres, asa ca nu ezita; cateva minute de scris pe zi pot face minuni. De exemplu, poti sa tii un jurnal, in care sa scrii despre toate acele lucruri care te supara sau despre sentimentele pe care le traiesti;
  • vizualizeaza: daca nu ai incercat acest lucru pana acum, este timpul sa-i oferi o sansa. Vizualizarea te ajuta sa elimini stresul din viata ta. Inchide ochii si gandeste-te ce vrei sa faci in viata, gandeste-te la toate acele lucruri care iti plac si care te fac sa te simti bine. Cum ar fi sa poti sa te bucuri in fiecare zi de ele? Nu-i asa ca este un sentiment minunat sa te relaxezi?

Stiai ca meditatia focusata creste nivelul hormonilor fericirii?

Daca ti-a placut acest articol, da like pe pagina noastra de Facebook sau aboneaza-te la newsletter si o sa gasesti acolo si mai multe astfel de informatii!

Foto: Guliver