Poti sa ai un abdomen tonifiat! Cum? Fara prea mult efort!

Poti sa ai un abdomen tonifiat fara sa depui foarte mult efort, dar fiind consecventa. Alege-ti un plan alimentar si tine-te de el, apoi invata sa variezi exercitiile! Si nu te stresa!

Multa lume cauta pe Google “cum sa ai un abdomen tonifiat”, in special in intervalul ianuarie – august, dupa ce o toamna intreaga s-a bucurat de carbohidrati si a depus straturi de grasime pe burta. Daca nu ai o mostenire genetica ce iti permite sa ai abdomenul plat de la natura, e destul de greu sa te mentii supla pe toata durata unui an. Linda Adamson, care este antrenor personal, a spus pentru Byrdie.co.uk ca nu e cazul sa pui prea multa presiune pe tine, pentru ca poti sa ai un abdomen tonifiat si fara prea mult efort, dar cu mai multa disciplina. Sigur ca trebuie sa faci unele sacrificii, pentru ca nu se poate sa faci doar cateva abdomene si sa mananci gogosi toata ziua, asteptandu-te sa ai un abdomen plat. Dar nici nu trebuie sa mananci doar salata verde!

Cum poti sa ai un abdomen tonifiat

1. Incepe cu alimentatia

Mananca constient, dar fara restrictii dure!

Calea catre succes este un bun plan de alimentatie. E o vorba in lumea fitness-ului: “abdomenul se face in bucatarie”. Daca esti constienta de ceea ce mananci in fiecare zi, e mai putin probabil sa mananci dulciuri si junk food. Fa alegeri destepte si alege mancarurile sanatoase care chiar iti plac, ca sa nu simti sa te privezi prea mult. Nu fi prea restrictiva! Daca renunti de tot la carbohidrati, o sa te simti balonata cand ii reintroduci in alimentatie. Mai bine renunti la carbohidratii rafinati, ca zaharul, pastele si paine, si continui sa mananci orez si cartofi.

Limiteaza consumul de zahar si grasimi

Poti sa ai un abdomen tonifiat daca adopti un stil de viata in care sa eviti zaharurile procesate si grasimile. Grasimile trans nu sunt bune si nici prea multe grasimi sanatoase consumate in timp scurt!

Concentreaza-te pe ceea ce poti sa mananci

Cel mai bine e sa te gandesti la ceea ce poti sa mananci, nu la ce nu poti sa mananci. Consuma mancaruri facute din ingrediente simple. Mananca multe legume verzi si include proteine la fiecare masa. Daca mananci proteine, o sa te simti mai satula si nu o sa mai simti nevoia de gustari intre mese. In plus, digestia de proteine provoaca arderea de calorii.

Bea cu grija

Bauturile carbogazoase si alcoolul au contributia lor la grasimea care se aduna pe burta. Cel mai bine e sa renunti de tot la alcool, dar, daca nu poti, macar uita de sucurile indulcite si gandeste-te ca bauturile tari au mai putine calorii. Vinul, in schimb, e destul de caloric – un pahar are aproximativ 228 de calorii pe care le poti arde in 30 de minute de sala. Bea apa, ca sa te mentii hidratata, dar si ceai verde!

2. Antrenamente mixte

Poti sa ai un abdomen tonifiat atat timp cat faci sport! Exercitiile cardio sunt cele mai bune pentru arderea de calorii. Dar e bine sa combini diferite tipuri de exercitii. Combina cardio cu plimbarile sau jogging usor si concentreaza-te pe miscari ale intregului corp.

3. Nu te stresa

Nu trebuie sa te stresezi ca nu iti ies perfect toate exercitiile de la sala. Stresul poate sa ridice nivelul de cortizol, care duce la stocarea de grasimi. Daca ai avut o zi grea, nu face exerciti care sa te solicite prea mult, mai bine mergi la yoga sau faci o plimbare pe afara. Corpul trebuie sa aiba timp sa se refaca dupa ce a fost stresat, asa ca nu il stresa incontinuu.

4. Fa aceste miscari

Poti sa ai un abdomen tonifiat daca ai o dieta potrivita, dar nu doar atat. Trebuie sa faci si exercitiile potrivite. Iata trei dintre ele:

Abdomene cu picioarele ridicate – Stai pe spate cu picioarele intinse si bratele ridicate deasupra capului. Ridica simultan picioarele in unghi de 90 de grade si atinge-ti cu mainile varfurile picioarelor, ridicandu-ti spatele. Revino la pozitia initiala si apoi repeta. E un exercitiu eficient pentru abdomenul superior si inferior.

Rotiri cu mingea medicinala – Stai in fund, cu picioarele indoite si calcaiele pe podea. Lasa-te usor pe spate si tine intre palme o minge medicinala, avand bratele drepte. Muta mingea de o parte si de alta a trunchiului tau, atingand cu ea podeaua. Ca sa faci exercitiul mai greu, ridica picioarele de pe podea.

Exercitii cu mingea elvetiana – Stai in pozitie de flotare, cu picioarele ridicate pe o minge elvetiana. Trage genunchii spre piept si ridica-ti soldurile, ca sa duci mingea spre glezne. Intinde iar picioarele si coboara soldurile, ajungand in pozitia initiala. Repeta. Instabilitatea cauzata de exercitiile cu mingea elvetiana stimuleaza mai multe grupe de muschi, dar mai ales abdomenul.

5. Atentie la retentia de apa

Retentia de apa e unul dintre inamicii unui abdomen plat. Ca sa eviti acest lucru, bea ceai de musetel amestecat cu cantitati mici de otet de mere. Si bea multa apa!

FOTO: Guliver

Citeste si: Cum sa ai un abdomen plat in doar 2 saptamani.