In fiecare zi trebuie sa mancam alimente bogate in substante nutritive, care ajuta corpul sa functioneze normal si sa fie sanatos. Si mai important este sa includem in dieta produse care contin prebiotice si probiotice naturale, pentru ca acestea curata corpul de toxine si intaresc sistemul imunitar.

Invata sa mananci sanatos, mai ales pe timpul iernii, cand organismul are nevoie de protectie suplimentara impotriva racelilor si a tulburarilor digestive – arderile grasimilor sunt mai lente, digestia tinde sa incetineasca, iar combinatiile alimentare mai ales la mesele festive pot influenta negativ starea de sanatate. Ca sa previi aceste neplaceri, in prag de sarbatori, consuma zilnic probiotice naturale, care detoxifica organismul si il intaresc.

Ce sunt, de fapt, aceste probiotice naturale?

In caz ca nu stiai, probioticele sunt bacterii vii, cunoscute si ca bacterii prietenoase pentru corp. Acestea sunt gazduite de intestinul subtire si au un rol esential in mentinerea sanatatii, mai precis acestea fermenteaza alimentele si extrag din ele toti nutrientii benefici pentru organism.

De exemplu, probiotice naturale sunt cele din seria Lactobacillus: bulgaricus, acidofilus şi rhamnosus, despre care auzi frecvent in reclamele de lactate. Un iaurt simplu pe zi este cea mai la-ndemana metoda de a include probiotice naturale in meniu, chiar si atunci cand tii cura de slabire.

Lupta impotriva constipatiei

Daca ai grija sa mananci zilnic alimente care contin probiotice, sa stii ca vei rezolva si problema constipatiei, fie ca e o afectiune temporara sau una mai veche. Bacteriile probiotice regleaza tranzitul intestinal si reduc simptomele in boala colonului iritabil, deci rezolvi mai multe probleme aplicand o singura masura.

In plus, aceste produse normalizeaza pH-ul intestinal si stimuleaza sistemul imunitar.

Au si efecte antidepresive

Cercetatorii britanici au facut un experiment pe cobai si au descoperit ca iaurtul, chefirul, sana si laptele batut, mai exact probioticele de tip Lactobacillus rhamnous pot scadea nivelul de stres si de depresie la animalele de laborator.

Mai mult, studiile au scos la iveala ca aceste bacterii au redus nivelurile de hormoni ai stresului din sangele vietatilor. Cel mai probabil, efectele benefice se produc si in cazul oamenilor, sunt de parere expertii, care continua cercetarile in domeniu.

Prebiotice – hrana pentru probiotice

Totusi, aceste bacterii esentiale pentru sanatate devin “neprietenoase” pentru prebiotice, acele fibre organice solubile utile pentru flora intestinala. Pe scurt, probioticele se hranesc cu prebiotice. Tu, insa, poti completa necesarul de prebiotice consumand in special cereale integrale, dar si legume si fructe.

Semintele de in si de psyllium sunt si ele surse importante de prebiotice si e bine sa le incluzi in dieta. O lingurita de seminte inmuiate in iaurt iti imbunatateste digestia, elimina toxinele din corp si te ajuta si sa slabesti.

Poti alege intre un iaurt grecesc vs un iaurt normal. Detalii fac diferenta.

Foto: Guliver