cand mergi prima data la cycling

Nu esti straina de termenul “cycling”, insa n-ai incercat niciodata o clasa de asa ceva. Te temi ca nu vei face fata sau te gandesti ca e de ajuns cat pedalezi tu de una singura pe bicicleta.

Alexandra Anastasiu, Group fitness coordinator si Schwinn instructor Gold Level la World Class te convinge ca ar trebui sa-ncerci macar o data o ora de cycling.

Cate calorii arzi la o clasa de cycling si ce muschi iti antrenezi?

Ca in orice sport, programul de antrenament difera de la persoana la persoana, in functie de obiectivele pe care aceasta vrea sa le atinga. Asadar, numarul de calorii arse la o clasa de cycling depinde foarte mult si de conditia fizica a celui care practica acest sport, caci daca persoana respectiva nu are rezistenta si forta musculara nu va putea pedala pe o rezistenta mare intreg parcursul clasei, iar numarul de calorii pierdute va fi mai mic. Insa, nu este atat de important numarul de calorii arse in timpul unei clase de cycling, ci substratul folosit ca si combustibil pentru a arde acele calorii.

Ce alimentatie ati recomanda inainte si dupa o clasa de cycling?

Despre o alimentatie stricta “inainte si dupa” se poate vorbi in cazul sportivilor de performanta sau al unor oameni foarte hotarati si motivati, cu obiective bine stabilite si un plan bine pus la punct de catre profesionisti, atat in privinta antrenamentului, cat si in ceea ce priveste alimentatia. Alimentatia este foarte importanta atunci cand se practica orice tip de sport si depinde de nevoile fiecaruia, de ce urmareste sa se obtina de la antrenament, cat de activi sau inactivi au fost in ziua respectiva.

Citeste si: “Vegetariana si faci exercitii sportive? Cum sa mananci”!

Cateva recomandari pentru ca o clasa de cycling sa aiba mai mult efect: Cum ar trebui sa pedalezi? Care este pozitia corecta pe bicicleta? Cum sa te opresti?

Ceea ce are efect pentru un om care vrea sa reduca procentul de grasime nu are efect si pentru un om care vrea sa isi dezvolte capacitatea pulmonara si rezistenta la efort. Persoanele care vor sa piarda in greutate trebuie sa caute clase de intensitate medie spre mica (Fat Burn in grila de clase World Class), la care scopul principal este sa mentina pulsul la un nivel de 70-75% din capacitatea lor maxima de la 40 minute in sus. Pentru a mentine un nivel mic de intensitate se pedaleaza mult in sa, cu mici diferente de tehnica; la polul opus, oamenii care vor sa-si mareasca capacitatea pulmonara si rezistenta la efort, ar trebui sa participe la clasele in timpul carora se ating intensitati de 85% sau mai mari.

Exista clase mai dinamice, cu schimbari dese de tehnica, in care se pedaleaza mai mult din picioare, iar pozitia care trebuie adoptata pe parcursul clasei va fi stabilita la inceputul clasei.

Daca vrem sa ne oprim, trebuie sa o facem treptat, dupa o perioada pe care o numim “de revenire”, in care urmarim sa readucem pulsul cat mai aproape de normal, timp in care pedalam cu o intensitate mai mica, cel putin 1-2 minute, pana oprim pedalele complet.

Foto: iStockphoto