reglare hormonala

Daca suferi de un dezechilibru hormonal, poti obtine, cu cateva reguli de alimentatie si odihna, o reglare hormonala asa cum ti-a recomandat medicul! Specialistii in endocrinologie si in sanatate de la Mind Body Green iti recomanda ce alimente pentru echilibru hormonal sa consumi si ce rutina sa adopti in viata ta daca ai probleme hormonale.

Daca te simti obosita, daca ai insomnii, daca nu reusesti sa scapi de depozitele adipoase abdominale, daca simti ca dispozitia ti se schimba, daca ai sindromul premenstrual exagerat, daca suferi de balonare, tulburari gastro-intestinale, pusee de acnee sau suferi de starea aceea de „ceata” in gandire, este posibil sa existe niste probleme hormonale. Adesea un dezechilibru hormonal poate cauza astfel de simptome si tot adesea ti se vor recomanda tratamente endocrinologice.

Insa, pana la tratamente medicamentoase, iti poti ajuta si tu organismul sa obtii o reglare hormonala sanatoasa, daca faci schimbarile in dieta si in rutina ta, schimbarile pe care corpul tau le cere. Asculta-ti corpul si incearca cateva alimente pentru echilibru hormonal. Asculta-ti corpul si vezi ce nevoi are, invata cum sa scapi de stres, cum sa te relaxezi, cum sa te odihnesti mai bine. Nu renunta la tratamentele recomandate de medici pentru o reglare hormonala sanatoasa, insa aplica si aceste sfaturi recomandate de specialisti ca sa nu mai ai probleme hormonale.

  1. O reglare hormonala sanatoasa poate fi bruiata de tratamente cu hormoni de sinteza, artificiali

Este tentant sa alegi un tratament hormonal pentru a-ti regla organismul. Crema cu progesteron, pastile cu homoni de sinteza, toate pot fi recomandate de medici. Exista, insa, studii ce coreleaza pastilele pentru reglare hormonala cu aparitia acneei la adulti si, mai grav, cu aparitia cancerului.

  1. Scapa de multe probleme hormonale renuntand la consumul de zahar

Zaharul este o bomba ce iti intretine orice gen de probleme hormonale. Zaharul adaugat intretine depozitele de grasime, senzatia de foame, nivelul glicemiei crescut, rezistenta la insulina. Atunci cand consumi zahar, leptina si ghrelina devin mai putin eficiente. Acesti hormonii implicati in metabolism determina cum ardem grasimile si au un impact major in reglarea ciclului menstrual si a energiei de peste zi.

Rezistenta la insulina si leptina nu doar ca “te ajuta” sa depozitezi grasime, mai ales viscerala, insa cresc inflamatia din organism, afecteaza nivelul de estrogen si de testosteron. Asa ca alege zaharul rarisim si asigura-te ca introduci in dieta alimente pentru echilibru hormonal. Si asigura-te ca alimentele consumate, de la unturile de nuci pana la cafea, iaurt sau limonada sunt fara zahar adaugat.

  1. Consuma alimente pentru echilibru hormonal: cruciferele iti sustin glandele endocrine

Broccoli, conopida, kale te scapa de hormonii in exces. Aceste alimente pentru echilibru hormonal sunt de-a dreptul detoxifiante. In plus, contin compusi bioactivi precum sulforaphan si indole-3-carbinol. Acestea se „lipesc” de estrogenul in exces si il elimina atunci cand este in surplus. Ajuta la echilibrarea florei bacteriene intestinale. Iar un intestin sanatos ajuta foarte mult in procesul de reglare hormonala.

Consuma aceste legume in fiecare zi (3-5 cesti). Si cand incepi sa le adaugi in dieta, consuma-le treptat, intrucat tind sa te baloneze.

  1. Orice dezechilibru hormonal este amplificat de nivelul de stres marit

Stresul cronic cauzeaza un dezechilibru hormonal accentuat. Stresul poate aparea si in alimentatie sau sport excesiv. O dieta cu carbohidrati putini sau un regim alimentar cu perioade de post te pot stresa emotional, desi te ajuta fizic. Ca sa atingi o reglare hormonala sanatoasa, ai grija la nivelul de stres prin care trece corpul tau. Stresul fizic si stresul emotional pot cauza probleme hormonale. Insa le poti contracara cu yoga, meditatie, mindfulness sau alte activitati ce te calmeaza. De exemplu, iesirile in natura, mai ales dimineata, iti regleaza hormonii stresului, scazand cortizolul, de exemplu.

  1. Adaptogenele te pot ajuta sa atingi o reglare hormonala dorita si te pot ajuta sa te odihnesti

Plantele adaptogene precum ashwagandha, rhodiola si radacina de matcha sunt puternice si potente. Insa este necesar sa discuti cu un doctor inainte de a le consuma. Poti face totul corect pentru managementul stresului, de la alimente pana la o rutina exercitii fizice, insa tot poti avea probleme hormonale. Adaptogenele te pot ajuta sa iti reglezi sistemul endocrin. Ai nevoie de 300 pana la 600 miligrame de ashwagandha sau 200 miligrame de rhodiola.

  1. Prioritizeaza sanatatea intestinala pentru o reglare hormonala sanatoasa

Flora bacteriana sanatoasa poate sustine o buna functionare a sistemului endocrin. Ea influenteaza estrogenul, progesteronul si testosteronul din organism. In plus, flora bacteriana sanatoasa poate suprima anticorpii ce ataca glanda tiroida, deci amelioreaza mult tulburarile autoimune, precum Hashimoto.

Evita consumul de antibiotice, de zahar, evita produsele antibacteriene din organism si expune-te si la bacteriile gasite in mod normal in natura. Consuma si gama de alimente pentru echilibru hormonal de mai sus, mananca multe legume, fructe si probiotice si organismul tau iti va multumi.

Citeste si: Alimentatie pentru echilibrul hormonal – o idee de cina

Foto: Guliver