Reguli pentru un somn odihnitor.

Lasa grijile afara din dormitor, nu te culca imediat dupa masa si nici dupa ce vii de la sala! Mai sunt si alte reguli pentru un somn odihnitor pe care trebuie sa le respecti, daca vrei sa fii mai bine dispusa dimineata.

De obicei, te pacalesti si te duci tarziu la culcare. Seara nu ti se pare ca esti asa obosita si ajungi sa te culci cu doua-trei ore mai tarziu decat ar trebui. Dimineata insa, te invinovatesti. De fapt, cei de la News-medical.net spun ca nu ora de culcare, ci ora de trezire iti stabileste ritmul circadian. Asadar, ora la care te trezesti dimineata iti programeaza organismul pentru intreaga zi. De aceea, e bine sa tii cont de cateva reguli pentru un somn odihnitor, ca sa iti incepi fiecare zi mai fresh.

10 reguli pentru un somn odihnitor

1. Pune ceasul sa sune la aceeasi ora

Trezeste-te la aceeasi ora in fiecare dimineata. Poti sa variezi, dar nu cu mai mult de o ora. Nici macar in weekenduri!

2. In pat doar se doarme!

Paturile sunt facute pentru somn. Nu face nimic ce necesita concentrare cat stai in pat! Cel mult ai voie sa citesti ceva relaxant. Televizorul in dormitor e o idee foarte proasta!

3. Stai in pat cat ai nevoie

Cat timp stai in pat, dormi! Nu sta in pat mai mult decat e cazul. Pentru cei mai multi oameni, opt ore de somn sunt ideale.

4. Nu face sport inainte de culcare!

Sportul e bun pentru ca te oboseste si te ajuta sa dormi mai bine. Dar nu si daca faci exercitii exact inainte de ora de culcare! O sa fii agitata si nu o sa poti dormi!

5. Nu manca inainte de culcare!

Nu te pune in pat imediat dupa o cina copioasa, dar nu te duce la culcare nici daca esti flamanda! E bine sa stai doua-trei ore dupa cina, inainte de a te pune in pat.

6. Lasa grijile in afara dormitorului

Cu cel putin o ora inainte de somn, ia-ti un timp pentru grijile de peste zi. Poti sa iti notezi intr-un carnetel tot ce te preocupa si ce ai de gand sa faci a doua zi. In felul acesta, lasi deoparte grijile si te pregatesti sa te relaxezi, pentru culcare.

7. Fara cafeina!

Cafeina poate avea efect si 12 ore, asa ca nu bea cafea sau ceai negru dupa amiaza si in niciun caz seara!

8. Fara alcool!

Poate crezi ca, daca bei ceva cu alcool inainte de culcare, o sa adormi mai repede. Si poate sa fie asa. Dar somnul tau nu va fi normal si odihnitor. Mai degraba o sa te trezesti peste noapte si o sa fii agitata. Rezultatul: oboseala de dimineata.

9. Lumina naturala dimineata

Expunerea la lumina diminetii e benefica si te ajuta sa te trezesti in mod natural. Te vei trezi treptat si te vei simti mult mai odihnita!

10. Nu iti face griji pentru somn!

Ultima dintre cele 10 reguli pentru un somn odihnitor este sa nu iti faci griji pentru somn! Oricine are nopti mai proaste, cu somn mai putin si mai neodihnitor. Daca nu ti se intampla frecvent, nu ai de ce sa iti faci griji.

FOTO: Guliver

Citeste si: Informatii despre somn. 15 descoperiri fascinante.