relaxezi inainte de culcare

In fiecare dimineata, te trezesti obosita si in fiecare seara iti propui sa te relaxezi inainte de culcare. Am gasit noi cateva solutii menite sa te ajute sa iti golesti mintea de ganduri si sa scapi de stres.

Ar trebuie sa ne fie usor sa ne relaxam si sa dormim. Insa, din pacate, in realitatea zilelor noastre a devenit un fel de ecuatie complexa pe care nu o rezolvam cu succes. Sau pe care o rezolvam greu. Caci mintea incarcata de peste zi cu greu se goleste inainte de culcare.

Este posibil sa nu poti sa te relaxezi inainte de culcare daca ai o problema in a accepta ca ziua s-a dus si nu ai reusit sa termini tot ce aveai de facut.

Poate ca nu reusesti sa te relaxezi inainte de culcare pentru ca muncesti prea mult si te ingropi mereu intr-un program incarcat, iar noaptea, cand nu mai sunt task-uri, mintea ta vrea sa se elibereze si te tine treaza.

Atunci cand nu te relaxezi inainte de culcare, sansele de insomnii, atacuri de panica, anxietate, stare de alerta cresc. Deci, in timp vei fi mai obosita, mai stresata, poti ajunge la depresie. Cel mai bine, invata din sfaturile specialistilor de la Elite Daily:

  1. Focuseaza-te pe pozitiv, scapa de negativism!

Studiile au demonstrat ca gandirea pozitiva te ajuta sa vezi altfel lucrurile. Detaliile pozitive, fie ele si cele mai mici reusite, se aduna si formeaza o alta imagine de ansamblu.

Daca vrei sa te relaxezi inainte de culcare, fa o lista cu toate momentele pozitive de peste zi. O lista care sa cuprinda toate lucrurile pentru care esti recunoscatoare. Aduna 10 lucruri bune de peste zi, pentru ca asta te va face sa apreciezi si cele mai mici detalii.

  1. Rezista dorintei de a te uita la seriale non-stop

Pentru multi dintre noi, timpul dinainte de culcare este sinonim cu a ne uita la cat mai multe seriale. Sau cu timp alocat pentru retelele de socializare. Pana cand ochii obosesc si esti fortata sa ii inchizi.

Specialistii recomanda sa uiti de orice ecran daca vrei sa te relaxezi inainte de culcare. Studiile sustin ca oamenii nefericiti se uita mult la televizor, filme, seriale, telefon. Oamenii mai fericiti citesc, sunt activi social, au alte preocupari.

  1. Nu mai bea lichide cu o ora inainte de somn

Ajuta-ti corpul sa adoarma! Daca bei lichide inainte de culcare, corpul inca proceseaza si procesele fiziologice te vor trezi. Ia cina cu cel putin trei ore inainte de culcare si bea ultimul pahar cu apa cu o ora inainte de somn.

  1. Daca inchizi toate luminile, te ajuta sa te relaxezi inainte de culcare

Lumina si razele soarelui te trezesc. Orice lumina, oricat de mica, iti impiedica odihna. Ai nevoie de intuneric total ca sa dormi mai bine.

  1. Fa o lista cu tot ce ai reusit sa realizezi peste zi

Lucrurile mici se aduna. Si cele mici negative. Si cele mici pozitive. Cel mai bine, ca sa te relaxezi inainte de culcare si ca sa fii fericita, fa liste cu tot ce ai reusit, nu cu tot ce nu ai reusit sa faci.

Daca esti genul care se auto-pedepseste ca a gresit sau ca a esuat in rezolvarea unei probleme, sansele de a dezvolta anxietate, mai ales la culcare, cresc. Focuseaza-te pe cei ai reusit, spun psihologii.

Sociologii si psihologii citati de Elite Daily recomanda ca in loc de Social Media inainte de somn, sa incerci exercitii de remodelare cognitiva. A tine un jurnal te ajuta daca ai stima de sine scazuta.

Documentand totii pasii (chiar si cei mai mici) care te-au adus mai aproape de visul sau scopul tau, vei avea mai multa incredere in tine. Astfel, visurile tale vor incorpora idealurile si nu anxietatile tale.

  1. Clipele de placere inainte de culcare sunt foarte importante

Sportul ne ajuta sa scapam de stres si sa ne odihnim mai bine. Insa, activitatea sexuala ne ajuta si mai mult. Mai ales ca ne ajuta sa ne conectam cu partenerul de cuplu.

Specialistii recomanda apropierea fizica si intimitatea sexuala (nu doar actul sexual) ca metoda sa te relaxezi inainte de culcare. Si asta pentru ca se secreta hormonii vasopresina si oxitocina, care te ajuta sa te simti iubita si sa te relaxezi.

Citeste si: Suferi de insomnii: ce sa NU faci daca nu poti sa dormi

Foto: Guliver