Ritualuri pentru somn - te ajuta sa scapi de anxietate si stres

Iti este greu sa te relaxezi dupa o zi incarcata, adormi greu si ai tendinta sa te gandesti la toate problemele cu care te-ai confruntat in timpul zilei? Mai mult decat atat, ai stari de anxietate, in special seara, si iti este greu sa te relaxezi si sa te simti bine? Potrivit bustle.com, poti sa apelezi la cateva ritualuri pentru somn – acestea te ajuta sa scapi de anxietate si stres si vei avea un somn mai linistit!

Potrivit medicilor, sunt foarte multe schimbari care au loc la nivel psihic si care te impiedica sa te relaxezi si sa te simti bine, iar starile de anxietate sunt rezultatul acestor schimbari. Daca iti doresti sa scapi de anxietate si sa te odihnesti mai mult, este suficient sa apelezi la cateva ritualuri pentru somn.

Ritualuri pentru somn – te ajuta sa scapi de anxietate si stres

1. Mergi la somn la aceeasi ora in fiecare seara

Pe lista cu ritualuri pentru somn se afla si ora la care adormi. In timp, corpul tau se obisnuieste cu rutina si obiceiurile tale, asa ca este important sa ai un program regulat de somn. In acest fel, corpul tau va fi mai receptiv la programul de somn si vei reusi sa te odihnesti mai bine. Este un truc simplu, dar care te ajuta sa scapi de stres si anxietate.

2. Foloseste lavanda pentru relaxare

Lavanda este cunoscuta pentru efectul calmant pe care il are, asa ca este suficient sa ai cateva frunze in dormitor. Mirosul de lavanda te ajuta sa te relaxezi, sa reduci anxietatea si sa ai parte de un somn linistit. Poti sa folosesti si un spray cu lavanda sau o lumanare cu aroma de lavanda.

3. Opreste toate dispozitivele electronice

Dispozitivele electronice emana foarte multe vibratii si te impiedica sa dormi, asa ca este important sa le opresti pe toate inainte sa mergi la somn. Acest truc te ajuta sa te odihnesti mai bine si sa scapi de anxietate si stres.

4. Elibereaza-ti mintea de gandurile negative

Daca nu iti place sa meditezi sau sa practici yoga inainte sa dormi, este important sa faci orice altceva care te ajuta sa iti eliberezi mintea de gandurile negative. Acorda-ti cateva minute in momentul in care te pui in pat, respira adanc si incearca sa te relaxezi. Uita de toate problemele din timpul zilei si concentreaza-te asupra somnului.

5. Iti sunt de ajutor plantele pentru decorarea camerei

Potrivit specialistilor, plantele te ajuta sa-ti imbunatatesti perceptia asupra spatiului in care te afli, ceea ce inseamna ca te vor ajuta sa ai o dispozitie mai buna si, implicit, un somn mai relaxat. Opteaza pentru plante de apartament care nu au nevoie de foarte multa lumina sau apa.

6. Fa exercitii pentru relaxare

Exercitiile pentru relaxare te ajuta sa te eliberezi de stres si sa adormi mai usor. Chiar si 30 de minute de exercitii inainte de somn sunt suficiente. Pentru o atmosfera mai placuta, poti sa folosesti uleiuri si lumanari parfumate. Nu trebuie sa faci foarte multe exercitii, este suficient sa iti stabilesti un program pe care il poti respecta usor.

Citeste si: Ce sa faci cand nu poti sa dormi. 10 obiceiuri sanatoase care aduc somnul!

Foto: Guliver