Ti se intampla sa te simti obosita, extenuata sau fara chef de viata si te gandesti la metode care te ajuta sa-ti resetezi metabolismul? Nu este nimic mai simplu! Mindbodygreen.com iti pune la dispozitie un plan cu efect in 24 de ore.

Este foarte usor sa-ti resetezi metabolismul, este suficient sa respecti cateva reguli simple si te vei simti mult mai bine in doar o zi. Renunta la toate acele planuri de dieta sau programe de sport care doar te extenueaza si nu au efect pe termen lung si nu ezita sa pui in aplicare un plan foarte simplu, dar eficient.

Ce trebuie sa faci daca vrei sa-ti resetezi metabolismul

1. Odihneste-te suficient

Daca vrei sa-ti resetezi metabolismul in doar 24 de ore, primul pas este sa dormi suficient. Somnul este foarte important pentru sanatatea organismului, asa ca este recomandat sa dormi cel putin opt ore pe noapte. Potrivit specialistilor, este suficient sa dormi cu doua ore mai putin si efectele negative se vor resimti in organism. Nu ai niciun motiv pentru care sa dormi mai putin, asa ca regleaza-ti programul de somn. In plus, un program regulat de somn iti regleaza metabolismul si te ajuta sa iti mentii greutatea.

2. Bea suficienta apa

Probabil consideri ca bei suficienta apa, insa, potrivit specialistilor, foarte multe persoane sunt deshidratate. Un consum insuficient de apa poate duce la probleme de sanatate sau chiar la cresterea in greutate, asa ca este recomandat sa remediezi aceasta situatie. Ce poti sa faci ca sa consumi mai multa apa? Seteza-ti sa bei cate 500 ml de apa, de cinci ori pe zi, astfel incat sa-i asiguri corpului tau hidratarea necesara.

3. Incearca sa reduci nivelul de stres

Te confrunti cu situatii stresante la serviciu sau sunt momente in care simti ca esti lipsita de putere? Este important sa reduci cat mai mult nivelul de stres din viata ta, iar cateva exercitii de relaxare sunt perfecte pentru a fi in cea mai buna forma psihica. Rezerva-ti cateva minute pe zi, cel putin patru sau cinci, si mediteaza. Respira adanc si concentreaza-te asupra modului in care te simti in acel moment. Nu uita sa iti incepi ziua si cu cateva exercitii usoare, nu ai nevoie sa exersezi mai mult de opt minute. Te va ajuta sa ai mai multa energie si o dispozitie mai buna. O alta metoda de relaxare este sa consumi un ceai aromat, care te ajuta sa iti reglezi programul de somn.

4. Consuma alimente sanatoase

In loc sa numeri caloriile pe care le consumi si sa elimini foarte multe alimente din dieta ta, opteaza pentru cele care nu iti provoaca balonare sau alte neplaceri. Daca vrei, consulta-te cu medicul nutritionist si opteaza pentru un plan alimentar potrivit pentru organismul tau, dar si pentru stilul de viata pe care il ai. Un exemplu de meniu ar fi: mic dejun cu granola, supa crema de broccoli la pranz si legume coapte la masa de seara.

5. Evita sa te extenuezi

Prea mult sport nu este recomandat, pentru ca exista riscul sa te extenuezi si sa te confrunti cu diferite probleme de sanatate. Un program intens de sport, practicat in mod regulat, poate provoca schimbari hormonale in organism. Potrivit specialistilor, este recomandat sa ai un program mai relaxat. Opteaza pentru acele exercitii pe care le poti executa usor si evita sa te extenuezi. Cateva minute de sport zilnic ar trebui sa fie suficiente.

Citeste si: Obiceiuri zilnice care iti accelereaza metabolismul. Tine cont de ele!

Foto: Guliver