Sindromul premenstrual vine la pachet cu o multime de simptome pe care le poti ameliora. Gravitatea lor variaza de la o femeie la alta. Dar, daca unele ti se par bizare, mergi la medic!

Sindromul premenstrual e ceva frecvent in randul femeilor. Potrivit Refinery29.com, 15 din 20 de femei se confrunta cu unele simptome neplacute in perioada care precede menstruatia. Asa ca, daca te dor sanii, ai dureri de cap, esti foarte emotionala chiar si cu 10 zile inainte de menstruatie, sa stii ca nu ti se intampla numai tie.

Pentru multe femei, simptomele sunt minore. Pentru altele, simptomele sindromului premenstrual sunt frustrante. Si, pentru o alta categorie de femei, simptomele sunt cu adevarat greu de suportat si le impiedica sa urmeze activitatile obisnuite ale zilei.

Daca efectele pe care le are sindromul premenstrual asupra ta se agraveaza, ar trebui sa consulti un medic. Lucrurile se mai pot schimba, dar, daca schimbarile sunt majore, acestea pot fi cauzate de o chestiune medicala, cum ar fi o sarcina sau o infectie.

Pana atunci insa, e bine sa stii ce poti face ca sa ameliorezi simptomele ce apar inainte de menstruatie.

Ce simptome are sindromul premenstrual si cum le faci mai usor de suportat

1. Crampe

Crampele premenstruale sunt numite de medici dismenoree. Si pentru acest termen exista cateva tratamente. Pastilele obisnuite pentru durere si inflamatii, cum sunt cele pe baza de ibuprofen sau naproxen, ajuta pe moment. Ia-le in doza cea mai mica! Daca durerile abdominale sunt severe, vorbeste cu medicul. Iti poate recomanda anticonceptionale, ca tratament. Pentru unele femei functioneaza si alte metode: miscarea sau orgasmul.

2. Dureri de sani

Durerile de sani apar din cauza schimbarilor hormonale din organism. Acest lucru se poate intampla chiar si cu doua saptamani inainte de menstruatie, in perioada ovulatiei. Unele femei spun ca au o sensibilitate mai crescuta a sanilor, iar altele nici nu pot sa mai poarte sutien. E bine ca, in aceasta perioada, sa eviti cafeina, sa ai un sutien confortabil si sa ai o alimentatie slaba in grasimi. Pentru dureri mari, medicul poate recomanda un tratament medicamentos.

3. Dureri de spate si de articulatii

Sindromul premenstrual vine “la pachet” si cu dureri de spate si de articulatii. E posibil ca durerea de spate sa fie cauzata de dureri ale uterului, resimtite in zona lombara. Sunt mai frecvente la femeile care au uter retrovers. Poate fi folositor sa folosesti o perna electrica, care sa iti tina spatele cald. Sau sa pui niste apa calda in sticle pe care sa le pui apoi la spate, intr-un prosop.

4. Schimbari de dispozitie

Intre 5% si 10% dintre femei trec prin schimbari de dispozitie care ar putea sa fie simptome ale sindromului premenstrual. Dar de multe ori acestora li se acorda o atentie exagerata. Daca devii depresiva, anxioasa sau iritata, vorbeste cu medicul. Poate fi vorba de o tulburare disforica premenstruala.

5. Greata

Sindromul premenstrual poate sa cauzeze si greata. In afara de un stil alimentar sanatos, un somn mai lung si destula miscare nu prea ai ce sa faci. Ba da, sa nu consumi prea mult zahar si cafeina. Asadar, mananca ceva usor si elimina cafeaua. Poate fi de folos.

Acum ca stii cum sa faci mai usoara perioada dinaintea menstruatiei, afla si Ce sport poti sa faci in perioada delicata a lunii. 

FOTO: Guliver

Daca ti-a placut acest articol, da like paginii noastre de Facebook si vei afla si mai multe informatii interesante!