Daca ai insomnie, atunci ai mari probleme cu odihna. Nu dormi noaptea dar, in cazul acesta, somnul la pranz nu e nici el o idee prea buna.

Toti copiii sunt obisnuiti sa doarma dupa-amiaza. Cand devenim adulti, acest “lux” este, de obicei, abandonat din cauza programului de la job.

Un pui de somn dupa-amiaza pare o idee buna, mai ales pentru o persoana care are tulburari ale somnului. Dar este cu adevarat somnul la pranz bun pentru cei cu insomnie? Exista efecte negative si efecte pozitive ale dormitului pe durata zilei.

Somnul la pranz te ajuta sa treci mai usor peste o zi grea

Daca nu ai o problema cu dormitul noaptea, un pui de somn rapid te poate ajuta. Te ajuta sa iti recapeti fortele intr-o zi obositoare. Potrivit Health.com, un studiu realizat in 2008 a demonstrat ca un somn de 45 de minute pe durata zilei poate imbunatati functiile memoriei. Alte studii au aratat ca somnul la pranz scade tensiunea.

Daca dormi dupa-amiaza fara sa ai probleme cu somnul in general, ai parte si de alte beneficii, scrie Mayoclinic.org. Printre acestea se afla relaxarea, o stare de spirit mai buna, performante fizice imbunatatite, reactii mai rapide la ceea ce se intampla in jur si reducerea oboselii.

Ce se intampla cu cei care au probleme cu somnul?

Pentru cei cu insomnie, somnul la pranz sau dupa-amiaza tarziu reprezinta o problema. Dormitul in cursul zilei poate prelungi problemele cu somnul pentru cei care deja nu dorm bine din cauza stresului, a vreunor boli sau a diferentelor de fus orar.

Oricat de putin ai dormi, somnul la pranz iti afecteaza calitatea somnului de noapte, este de parere Ralph Downey al III-lea, medic si director al Centrului pentru Tulburari ale Somnului de la Universitatea Loma Linda din California.

Un alt dezavantaj al dormitului dupa-amiaza ar fi ca, atunci cand te trezesti, te simti ametita si dezorientata.

Acum ca stii cum te influenteaza somnul la pranz, afla si De ce e bine sa dormi dezbracata. 

FOTO: Guliver