Cate calorii sa consumi ca sa slabesti.

Toate ne dorim un trup perfect, asa ca deseori suntem dispuse – in mod eronat – sa platim cu sanatatea noastra pentru a avea formele dorite, in cel mai scurt timp. Pierderea kilogramelor trebuie sa fie treptata, nu brusca, asa ca afla cate calorii sa consumi ca sa slabesti.
Cele mai multe diete se tin vara, deoarece femeile vor sa slabeasca rapid, astfel incat sa arate bine in constumul de baie si sa se mandreasca la plaja cu o silueta de viespe. Insa acest lucru nu e recomandat, pentru ca organismul e privat mult prea repede de substantele hranitoare necesare.
De asemenea, regimurile de slabit au rezultate uimitoare, insa multe din ele nu respecta principii alimentare importante si provoaca dezechilibre. Sorina Onceanu, medic specialist medicina interna, clinica Gral Baneasa, iti spune cate calorii sa consumi ca sa slabesti si de ce diete sa te feresti cand iti doresti sa pierzi kilograme.

Care sunt cele mai periculoase diete?

Dietele care determina o pierdere masiva de greutate intr-un timp scurt sunt cele mai periculoase, deoarece produc dezechilibre nutritionale majore, uneori avand consecinte greu de tratat. De asemenea, pe aceasta lista se gasesc si dietele care implica indepartarea/reducerea importanta a aportului unei clase de macronutrienti (glucide, proteine, lipide), cum sunt dietele cu un continut scazut de carbohidrati sau grasimi.
O alte problema este mentinerea unei diete pe o perioada lunga de timp, perpetuand in acest fel restrictiile pe care le impune un astfel de stil de viata, chiar daca la prima vedere nu creeaza deficite importante. Organismul are nevoie de variatie, pentru a-si asigura necesarul de nutrienti, de aceea o dieta echilibrata este preferata, chiar daca poate determina un ritm mai scazut al pierderii in greutate.”

Cate calorii sa consumi ca sa slabesti? Depinde de mai multi factori!

”Aportul zilnic de calorii depinde foarte mult de necesarul energetic al fiecarei persoane in parte, in functie de mai multi factori: greutate, sex, varsta, care influenteaza rata metabolismului bazal (nivel minim obligatoriu de energie necesar mentinerii vieţii), la care se adauga si activitatea fizica si nivelul de stres.
Din punct de vedere matematic, pentru a calcula cate calorii sa consumi ca sa slabesti, principiul de baza este urmatorul: ideal ar fi sa mancam exact cat consumam si pentru aceasta exista formule de calcul si tabele utilizate de specialisti. In momentul in care aceasta balanta este negativa, adica mancam mai putin decat necesarul energetic, vorbim despre o dieta hipocalorica (echilibrata, cu cel putin 1200 kcal/zi si, in cele mai grave cazuri, cu mai putin de 800kcal/zi).”

Alimentele degresate sunt recomandate sau nu in regimul de slabit?

”Dincolo de numarul efectiv de calorii consumate, mai important este de unde luam acele calorii (proteine, glucide sau lipide), proportia macronutrientilor in alimentatia zilnica, gradul de procesare al alimentelor. Astfel, o dieta de 2000 de calorii/zi poate insemna multa mancare, daca e preparata sanatos (cu 3 mese pe zi plus gustari), sau poate insemna o singura masa la fast-food.

Este adevarat ca, in acelasi numar de calorii, cantitatile de alimente pot fi crescute daca utilizam variantele light (cum sunt, de exemplu, lactatele partial degresate, dar nu total, deoarece absenta totala a grasimilor va trebui compensata cu ceva in procesul de productie), obtinand astfel si senzatia de satietate, dar si restrictia calorica impusa de planul ales impreuna cu specialistul.”

Daca ti-a placut articolul, citeste si: Pericolele slabirii rapide. Cum iti afecteaza corpul dietele drastice

Foto: Guliver