Cheia: grasimi bune si putine si carbohidrati cu absorbtie lenta

Alina Florea, una dintre cititoarele noastre, a vrut sa afle mai multe detalii despre cum slabesti sanatos. Desi spune ca face mult sport, nu este foarte sigura ce regim alimentar ar trebui sa urmeze ca sa mai dea jos cateva kilograme.

“Mi-as dori foarte mult sa dau jos cinci-sapte kilograme. Acum, am 1.65m si 60 de kilograme. Fac sport de trei-patru ori pe zi, fie abdomene, fie bicicleta, fie Pilates, mi-am facut singura un mic program pentru a-mi lucra tot corpul. Insa la capitolul mancare, nu stiu ce ar trebui si ce nu ar trebui sa mananc. Tin sa mentionez ca nu consum carne de porc, cartofi, rareori consum dulciuri si sucuri acidulate. Ce as putea sa fac? Mi-am dat seama ca nu pot da jos mai mult de trei kilograme. Un sfat? Va multumesc anticipat!”

Meniul care o ajuta sa slabeasca i-a fostrecomandat de catre medicul nutritionist Anda Avramescu:

Felicitari pentru ca esti o persoana activa! Intr-adevar este important si ce mananci pentru a da jos kilogramele nedorite. Alimentele care te ajuta sa slabesti trebuie sa contina grasimi bune si putine, precum si carbohidrati cu absorbtie lenta. Acestea sunt: peste, carne de curcan, ulei masline, avocado, nuci si migdale crude, lactate proaspete (iaurt, kefir, branza cottage, cas,  branza ricotta), legume colorate si verzi (exceptie o fac insa cartoful si porumbul), fructe (exceptie banane, struguri, fructe uscate), cereale integrale (fulgi de ovaz) sau paine, crackers integrali (secara).

Aceste alimente trebuie consumate in cantitati care sa nu depaseasca nevoile energetice de repaus ale organismului (exprimate prin metabolism bazal) si cele de efort (cat consumi prin sport). Corect ar fi fost sa-ti masor acest metabolism si sa-ti evaluez consumul fizic. Iti pot recomanda de la distanta sa nu depasesti: 200 de grame pe zi  de carne sau peste (adica o portie cat palma); 200 de grame pe zi de branzica proaspata, o cana de lapte sau iaurt; 400 de grame pe zi de fructe (2 fructe) si 50 g pe zi de cereale sau paine (doua felii). Legumele pot fi consumate oricat la mesele principale. Ai grija la cantitatea de ulei, ai voie maximum o lingura pe zi.

Pentru un meniu personalizat te astept la cabinet.

Dr. Anda Avramescu, Medic nutritionist

Clinca Regina Maria: Str Hatmanu Arbore 15-19

Programari: 021 9268