uleiul de masline ingrasa femeie salata

Uleiul de masline ingrasa? Poate fi cel mai bun prieten al tau, dar si cel mai mare dusman... Secretul echilibrului sta in felul in care il folosesti la mancare!

Cititoarea noastra Camelia Stan ne-a scris sa ne intrebe daca uleiul de masline ingrasa si daca se poate baza pe uleiul de masline in dieta ei sanatoasa sau nu prea? Iata ce recomandari ii face medicul nostru nutritionist Anda Avramescu.

Intrebarea Cameliei este urmatoarea: „Uleiul de masline ingrasa? Eu il folosesc destul de mult cand sotez legumele si in salate. Cam care ar fi cantitatea ideala astfel incat sa nu ingrase? Imi puteti oferi o alta varianta mai buna in locul uleiului de masline, pe care as putea sa-l folosesc la gatit?”

Uleiul de masline ingrasa? E un aliment sanatos, dar cu o conditie!

Uleiul de masline este un aliment  foarte sanatos datorita continutului sau de grasimi nesaturate, dar trebuie consumat cu masura, intrucat ca orice grasime, are multe calorii – in 100 de mililitri sunt aproximativ 900 kilocalorii.

Uleiul de masline ingrasa? Depinde cat folosesti!

Portia recomandata pe zi pentru femei este de maximum doua linguri de ulei de masline pe zi. De aceea, nu e indicat sa il turnati niciodata direct din sticla in salate sau in orice alte preparate. Utilizati o lingura pe post de masura intotdeauna!

Uleiul care poate fi folosit la gatit este de obicei cel care contine grasimi saturate. In aceasta categorie intra uleiul de cocos sau uleiul de palmier.

Uleiul de masline ingrasa? Sfaturile redactiei: nu te limita la a folosi doar ulei de masline! Daca iti doresti sa ai o dieta sanatoasa si echilibrata, include in meniu si uleiul de rapita – se poate folosi la salate si deserturi, uleiul de avocado – pentru gratar, dar si mancaruri reci, uleiul de susan – la preparatele care necesita temperaturi mari, uleiul din seminte de in – doar la salate, smoothie-uri, preparate reci.

Iata cateva uleiuri vegetale bune nu doar in dieta, dar si in rutina beauty!

Foto: Guliver