Cum sa faci sport in functie de varsta.

Fiecare femeie are nevoi diferite in functie de varsta. La fel stau lucrurile si cand vine vorba de exercitiile fizice. Pentru rezultatele cele mai bune, poti sa faci sport in functie de varsta! La 20 de ani, alergare si mult cardio!

Unele exercitii sunt mai bune la 20 de ani, altele – mai bune la 40. Daca vrei sa aiba efectul dorit, e bine sa faci sport in functie de varsta, pentru ca organismul tau are nevoi diferite odata cu trecerea timpului. Oprah.com a vorbit cu un specialist si a creat un astfel de ghid, care te poate ajuta.

Cum sa faci sport in functie de varsta

1 La 20 de ani

De la 20 la 30 de ani e bine sa alergi! De ce? Pentru ca nivelul de acum al exercitiilor cardio poate prezice cat de sanatoasa vei fi mai tarziu. Cu cat alergi mai mult la 20 de ani, cu atat vei avea un risc mai mic de deces sau de boli cardiovasculare la batranete. E recomandat sa faci 30 de minute de alergare sau de exercitii cardio de dificultate moderata, de cinci ori pe saptamana. Sau 25 de minute de dificultate mai mare, de trei ori pe saptamana.

De asemenea, daca vrei sa faci sport in functie de varsta, nu ignora yoga cand inca esti tanara! Multi tineri din ziua de azi nu stiu sa se relaxeze, iar stresul cronic e legat de lipsa de somn, depresie, un sistem imunitar slabit si chiar probleme digestive. Ideal ar fi sa practici yoga zi de zi, dar doua sesiuni pe saptamana sunt bune, cel putin pentru inceput.

2 La 30 de ani

Cand ajungi la 30 de ani, e bine sa faci exercitii cardio de intensitati diferite. E perioada in care metabolismul incepe sa incetineasca si, ca sa nu te ingrasi, e bine sa alternezi exercitiile mai intense cu unele mai usoare. In felul acesta, organismul va continua sa arda calorii chiar si dupa ce termini seria de exercitii. E bine sa faci exercitii care, pe o scara a efortului, sa se plaseze in jurul nivelului opt-noua (ar trebui sa fii capabila sa porti conversatii). Apoi, coboara cu exercitii de nivelul sase-sapte (cand poti spune in jur de 10 cuvinte fara sa inspiri). Apoi, repeta. Alterneaza cele doua tipuri de exercitii pentru 20-40 de minute, de doua-trei ori pe saptamana.

Ce poti sa mai faci la 30 de ani? Sa ridici greutati, pentru ca e varsta la care incepi sa pierzi din muschi. Concentreaza-te pe piept, picioare, spate si umeri, facand doua-trei seturi de ridicari de greutati.

3 La 40 de ani

Vrei sa faci sport in functie de varsta? Ei bine, la 40 de ani trebuie sa faci si mai mult sport! De orice fel! Cu cat faci mai mult sport in jurul varstei mijlocii, cu atat mai sanatoasa vei fi! Ridica greutati, fa cardio moderat (jogging), cardio accelerat (spinning) sau mergi cu bicicleta si fa plimbari lungi!

4 La 50 de ani

La 50 de ani, cel mai bine e sa faci tenis, drumetii sau sa dansezi. Aceste lucruri te vor ajuta sa iti mentii densitatea osoasa, care incepe sa puna probleme la menopauza. Daca iti stresezi oasele in mod regulat, o sa le mentii intr-o forma mai buna, spune Elizabeth Matzkin, medic specialist la un spital din Boston. Cel mai bine e sa ai 30 de minute de activitate fizica pe zi. Daca nu reusesti sa mentii un astfel de program, atunci fa miscare mai rar, dar pe durate mai lungi. Tot in jurul acestei varste, poti sa alergi sau sa sari coarda.

5 La 60 de ani si dupa

Femeile de 60 si 70 de ani care fac sport ridicand greutati de doua ori pe saptamana au mai putine leziuni in creier, deci un declin cognitiv mai lent decat cele care nu fac sport deloc sau o fac doar odata pe saptamana. Deci, dupa aceasta varsta, e bine sa folosesti greutati medii, ca sa poti face 10 repetitii ale aceleiasi miscari. Cel mai bine este ca, la aceasta varsta, sa poti face sport 40 de minute de doua ori pe saptamana. Alte activitati pe care le poti face cu usurinta sunt plimbarile sau gradinaritul.

FOTO: Guliver

Citeste si: Maratonul – moft sau stil de viata? Tu ce crezi?