cea mai buna ora de antrenament femeie

Dimineata, la pranz sau seara? Care este cea mai buna ora de antrenament pentru ca somnul si ora de antrenament sa aiba de castigat? Studiile dau timpii corecti plus explicatii interesante ale acestei legaturi...

Sa-ti iei zilnic portia de antrenament si odihna este cheia catre o minte si un corp mai sanatos. Iar fitness-ul si somnul se completeaza unul pe altul destul de bine. Primul te ajuta sa ai un somn mai linistit, in timp ce al doilea iti ofera energia necesara unei sesiuni de fitness. Iata care este cea mai buna ora de antrenament pentru un somn bun.

Majoritatea studiilor s-au concentrat pana de curand doar pe cardio si nu si pe antrenamentele de rezistenta, insa se fac si alte descoperiri noi!

Cea mai buna ora de antrenament eficient: cand are sportul un impact mai bun pentru somn

Pentru a afla care este cea mai buna ora de antrenament si ce impact au asupra calitatii exercitiile cu greutati, cercetatorii de la Applachian State University au facut un test.

Oamenii adorm de 2 ori mai rapid daca au facut sport de dimineata

Participantii la studiu au lucrat 30 de minute de exercitii in 3 zile dferite: la 7 dimineata, la pranz si, respectiv, la 7 seara. Pe urma le-a fost monitorizat somnul. Rezultatele: in zilele cand au facut sport, participantii au petrecut mai putin timp treji in pat spre deosebire de zilele cand au fost inactivi.

Cea mai buna ora de antrenament 

Dar iata un detaliu si mai interesant. Oamenii au adormit de doua ori mai rapid daca au facut ora de antrenament de dimineata decat la pranz sau seara. Motivul este simplu. “Exercitiile de rezistenta maresc presiunea sanguina si de asta iti este mai greu sa adormi” explica autorul studiului Scott Collier, profesor de Stiinta Sanatatii la Applachian State University.

O intorsatura ciudata: cand cercetatorii au analizat calitata somnului, au descoperit ca persoanele ce ridicasera greutati seara dorm mai profund decat cei care isi facusera antrenamentul in celelalte momente ale zilei. “Exercitiile de rezistenta au un efect termic asupra corpului – il incalzesc din interior – ca o baie fierbinte inainte de culcare. Probabil de asta subiectii au dormit atat de bine dupa ce au facut sport seara.

In schimb, cand vine vorba de exercitiile de aerobic, lucrurile stau putin diferit. “7-8 dimineata este ora cea mai buna pentru aerobic. Te ajuta sa scapi de hormonii care genereaza stresul si ai parte si de un somn odihnitor pe toata durata noptii.”

Ca o concluzie: orice tip de exercitiu este bun, dar daca ai tulburari de somn incearca sa faci cardio dimineata si exercitii cu greutati dupa-amiaza sau seara, sugereaza Collier.

Foto: Thinkstock