Sa iei pauze de sport, din cand in cand, este un lucru benefic pentru tine, mai ales daca vii dupa o perioada de exercitii fizice la intensitate mare. Dar cat de repede iti pierzi forma fizica si cum poti sa revii dupa o perioada de repaus?

Daca miscarea se regaseste in programul tau de cinci ori pe saptamana sau daca ai in spate o perioada lunga de timp in care ai facut sport, masa musculara nu sufera mari modificari pe parcursul unui an de pauza, noteaza greatist.com. Dar cum procedezi daca esti nevoita sa nu mai faci sport din motive care nu tine de tine, precum din cauza unei accidentari?

Pierderea rezistentei, unul dintre efecte

In cazul in care ai facut sport mult timp si ai o pauza de doua-trei saptamani, revenirea este anevoioasa, insa lucrurile depind si de motivul pentru care ai luat pauza.
Cat de repede iti pierzi forma fizica? Daca ai probleme de sanatate, corpul tau este suprasolicitat si incepi sa-ti pierzi din vitalitate dupa doua sau trei saptamani, dar in caz contrar, mai ales daca poti face cateva exercitii usoare in rastimp, pot trece de la trei pana la cinci saptamani fara simti diferenta!

Stiinta sustine aceasta teorie, un studiu a aratat ca atletii care au avut o luna de inactivitate fizica nu au avut schimbari la nivelul masei musculare. In cazul in care erai obisnuita sa faci exercitii cardio, revenirea este mai dificila, rezistenta la efort fiind redusa major dupa patru saptamani de inactivitate, insa solutii exista.

Cum sa reduci efectele unei pauze de sport

1. Fa exercitii usoare. Incearca plimbari lungi, dar rapide, pentru a te mentine pe cat posibil in forma. Alege cel mai apropiat parc, lasa-te inspirata de natura si inainte sa-ti dai seama vei fi deja la jumatatea drumului.

2. Stimuleaza-ti rezistenta fizica. Sunt multe motive pentru a face o pauza, insa chiar daca ai o accidentare usoara, precum probleme la glezna, nu trebuie sa elimini sportul de tot din viata ta. Fa exercitii usoare sau incearca sa inoti – un mod excelent de recuperare pe care-l adopta si sportivii.

3. Ai grija ce mananci. Evita mancarurile bogate in calorii cata vreme nu faci sport si alege-le pe cele care contin multe proteine, grasimi sanatoase si carbohidrati buni. Un regim alimentar corespunzator te va ajuta sa nu te ingrasi!

4. Ai rabdare. Sigur, e greu sa revii dupa o pauza de sport, insa trebuie sa-ti pastrezi moralul ridicat si sa fii constienta ca la fel cum ai reusit prima data, poti sa-ti recapeti forma fizica.