Ai tendinta sa adopti o postura incorecta cand esti la birou si te plangi adesea de dureri de spate sau ai probleme cu coloana vertebrala? O postura incorecta iti poate afecta starea generala de sanatate, asa ca este important sa tii cont de aceste sfaturi si sa nu eziti sa faci cele mai bune exercitii pentru spate drept, scrie keepinspiringme.com. 

Sa ai o postura corecta este foarte important, asa ca este bine sa faci cele mai bune exercitii pentru spate drept! Renunta la obiceiurile nesanatoase si astfel vei fi intr-o forma mai buna si nu vei avea probleme de sanatate.

O postura corecta iti aliniaza spatele, corpul si muschii si te ajuta sa functionezi la capacitate maxima. Mai mult decat atat, organele vitale pot fi afectate de o postura incorecta, asa ca este important sa faci aceste exercitii si sa iti corectezi pozitia pe care o ai cand stai la birou sau cand mergi pe strada.

O persoana care sta cocosata sau ghemuita va avea probleme cu digestia, probleme cu respiratia sau diferite dureri. Mai mult decat atat, pe masura ce inaintezi in varsta, problemele de sanatate se vor agrava, asa ca este important sa faci cele mai bune exercitii pentru spate drept.

Sa faci mai mult sport inseamna sa ai o sanatate de fier si sa previi foarte multe boli care pot sa aparea din cauza unui stil de viata nesanatos.

Cele mai bune exercitii pentru spate drept

Aceste exercitii care te ajuta sa iti corectezi postura si sa ai un spate drept sunt usor de facut, nu necesita mult timp si nu este necesar sa mergi la sala. Poti sa incerci si alte exercitii, insa nu este necesar sa investesti foarte multi bani in echipamente speciale.

1. Flotarile te ajuta sa ai un spate drept

Flotarile te ajuta sa ai un spate drept. Daca executi corect flotarile, acestea te ajuta sa lucrezi mai multe grupe de muschi, sa iti imbunatatesti rezistenta si sa iti corectezi postura, avand in vedere ca esti nevoita sa iti indrepti spatele si umerii. Poti sa faci flotari clasice sau poti sa faci alte tipuri de flotari, important este sa faci zilnic aceste exercitii si nu vei mai avea probleme cu spatele.

2. Abdomenele cu rasuciri de trunchi sunt recomandate ca sa iti imbunatatesti postura

Stai intinsa pe spate, cu talpile pe saltea si cu genunchii indoiti. Pune-ti mainile dupa ceafa si incepe sa executi abdomenele. Dupa ce te ridici si in timp ce expiri aerul, rasuceste-ti trunchiul spre stanga. Revino in pozitia initiala, apoi executa un alt abdomen, insa de aceasta data rasuceste-ti trunchiul spre dreapta. Poti sa faci cateva seturi a cate 15 repetari, important este sa faci zilnic aceste exercitii.

3. Exercitiile cu greutati sunt simple si recomandate pentru postura

Pe lista cu cele mai bune exercitii pentru spate drept se afla si exercitiile cu greutati. Sunt foarte simple, usor de facut si nu iti solicita coloana. Stai in picioare, in pozitie dreapta, cu mainile pe langa corp si cu greutati in maini. Picioarele trebuie sa fie usor departate. Relaxeaza-ti umerii, tine spatele drept si apleaca-te usor spre stanga, apoi revino in pozitia initiala. Repeta miscarea, insa de aceasta data apleaca-te usor spre dreapta. Poti sa faci cate repetari vrei, important este sa incluzi si aceste exercitii in programul tau de antrenament.

4. Extensiile de spate sunt bune pentru coloana

Stai intinsa pe fata, cu mainile sprijinite sub barbie sau pe podea. Incearca sa ridici umerii cat mai sus fata de nivelul solului, timp in care iti tii spatele drept. Daca vrei, poti sa te sprijini cu mainile pe podea pentru a-ti fi mai usor sa te ridici.

5. Rasucirile de umeri sunt simple si usor de facut

Vrei sa stai dreapta? Rasucirile de umeri se afla pe lista cu cele mai bune exercitii pentru spate drept. Ai nevoie de un scaun si de cateva minute la dispozitie. Stai in pozitie sezut, cu spatele drept si cu palmele sprijinite pe picioare. Incepe sa iti rasucesti umerii in timp ce te concentrezi asupra respiratiei. Este important sa mentii umerii ridicati cateva secunde, apoi sa revii in pozitia initiala cu ei. Aceste exercitii sunt perfecte pentru persoanele care lucreaza foarte mult la birou.

6. Intinderile de spate te ajuta sa iti imbunatatesti postura

Si aceste exercitii sunt potrivite pentru persoanele care lucreaza foarte mult la birou. Nu ai nevoie de echipament special si nici de foarte mult timp la dispozitie. De fapt, poti sa le faci chiar la birou. Stai pe scaun, in pozitie sezut, cu spatele drept si cu mainile intoarse la spate. Uneste-ti palmele si trage umerii usor in jos, astfel incat sa iti indrepti spatele. Revino in pozitia initiala si repeta exercitiul dupa 30 de minute. Daca simti durere in zona spatelui, renunta la acest exercitiu.

7. Cele mai bune exercitii pentru spate drept sunt cele mai simple

Cercetatorii de la Universitatea din California sustin ca cele mai bune exercitii pentru spate drept sunt cele mai simple. Adica, este suficient sa stai cu spatele la perete, astfel incat acesta sa fie drept. Stai in picioare, in pozitie dreapta, cu spatele lipit de perete si palmele pe perete. Tine capul drept si umerii lipiti de perete si incearca sa mentii aceasta pozitie dreapta. Este un exercitiu pe care il poti face oriunde, in doar cateva minute, insa te ajuta sa ai spatele drept si sa iti corectezi postura.

Daca ti-a placut articolul cu cele mai bune exercitii pentru spate drept, iata si un articol cu exercitii pentru toate grupele de muschi. Le poti face acasa!

Foto: Guliver