tehnica de respiratie femeie ce alearga

Te-ai intrebat vreodata de ce in unele zile simti ca poti alerga fara sa te opresti si-n altele te simti vlaguita dupa cateva minute? Desigur, cantitatea de somn din noaptea precedenta, nivelul de stres cu care te confrunti, si dieta joaca un rol important, dar si felul in care respiri in timpul sesiunii de jogging iti afecteaza energia. Vrei sa-ti imbunatesti felul in care alergi? Atunci fii atenta la aceasta tehnica de respiratie.

Aceasta tehnica de respiratie presupune sa inveti sa respiri profund: plamanii tai sunt doar un pic mai mici decat cutia ta toracica, dar cei mai multi oameni au tendinta sa-si foloseasca doar o treime din capacitatea lor. Daca inspiri mai mult oxigen previi ameteala si greata care pot aparea uneori in cazul sportului.

Iar cu putin exercitiu poti respira la intregul potential al plamanilor si-ti poti creste rezistenta. Cross-trainingul cu yoga si Pilates te invata de asemenea sa respiri din diafragma.

Tehnica de respiratie este extrem de importanta cand alergi

Sincronizeaza-ti respiratia cu pasii: Daca alergi intr-un ritm temperat inhaleaza aer o data la 3-4 pasi si expira-l dupa acelasi interval. Pentru inceput numara pasii in minte ca sa-ti adaptezi respiratia in functie de ei. Daca faci sport mai intens atunci si ritmul respiratiei tale trebuie sa creasca pentru ca ai nevoie de mai multa energie.

Incearca sa inspiri si sa expiri dupa un pas sau doi. Daca nu-ti poti sincroniza tehnica de respiratie cu pasii inseamna ca te misti prea repede si ar trebui sa reduci un pic tempo-ul.

Tehnica de respiratie, cel mai bun prieten al tau cand alergi

Respiri diferit cand afara e frig: E important sa respiri pe nas daca faci jogging toamna si iarna, pentru ca aerul rece este uscat si respiratia pe gura creste uscaciunea pe masura ce scade temperatura aerului. Deoarece plamanii nu se impaca tocmai bine cu aerul uscat s-ar putea sa ai simptome similar cu cele pe care le au astmatici.

In schimb respiratia pe nas nu filtreaza doar impuritatile din aer, dar il si incalzeste la temperatura corpului micsorand socul pentru plamani. Daca nu esti obisnuita cu tehnica de respiratie pe nas iti spunem ca ar fi timp s-o faci pentru ca vara este mult mai usor sa te obisnuiesti cu ea.

Citeste si Un playlist cool iti da energie pentru jogging!

Foto: Thinkstock