Te intrebi de ce nu slabesti cand mergi la sala, desi faci tot ce se poate in sensul asta? Poate e de vina felul in care te raportezi la sport. Am investigat care sunt posibilele cauze si am gasit 4 raspunsuri!

Vrei sa afli de ce nu slabesti cand mergi la sala, desi mananci corect si faci sport? Ca sa faci totul ca la carte nu e mereu indeajuns. Exista anumite reguli pe care le scapi din vedere si pe care multi antrenori uita sa le mentioneze atunci te ajuta sa-ti modelezi corpul.

E important sa-ti asculti corpul, sa incerci sa-ti depasesti constant limitele, dar sa-l tratezi si cu blandete atunci cand e cazul. Si… Sa nu comiti aceste 4 greseli capitale!

De ce nu slabesti cand mergi la sala: 4 posibile raspunsuri la o singura intrebare

1. De ce nu slabesti cand mergi la sala – Te bazezi numai pe cardio

Auzi adesea ca daca vrei sa slabesti rapid si sa-ti tonifici corpul, cardio este solutia. Si este adevarat, insa doar pana la un punct.

Mult timp la sala nu-ti garanteaza un corp perfect

Exercitiile cardio sunt o parte necesara in orice rutina sportiva pentru ca-ti mentin inima sanatoasa, iti acceleaza metabolismul si te ajuta sa transpiri. Insa sesiunile prelungite pe bicicleta eliptica sau pe banda de alergat isi pierd dupa o perioada eficienta. Anduranta corpului tau creste, nu vei mai slabi miraculos si nu-ti vezi mai dezvolta masca musculara. Nu mai vorbim despre apetitul tau, care creste dramatic dupa o ora dedicata exclusiv acestor exercitii fizice.

2. De ce nu slabesti cand mergi la sala – Nu faci exercitii cu greutati

Acest punct merge mana-n mana cu cel anterior. Daca scopul tau principal este topirea grasimilor, exista si alte forme de exercitii fizice care te ajuta sa-ti indeplinesti dorinta. Poti combina antrenamentul cardio cu cateva minute dedicate exercitiilor cu greutati. Cu cat iti vei tonifia mai bine musculatura, cu atat vei arde mai multe calorii. Poti incepe cu exercitii care lucreaza cu propria ta greutate. Cum ar fi genuflexiunile, flotarile si fandarile inainte de a trece la aparate si la gantere.

3. De ce nu slabesti cand mergi la sala – Nu lucrezi suficient de intens

Nu exista o formula exacta prin care sa determini cat de intens ar trebui sa faci sport – e o treaba de testat pe propria-ti piele pentru a gasi exact ce functioneaza in cazul tau. Si daca petreci foarte mult timp la sala de fitness, nu inseamna neaparat ca vei fi mai fit.

O persoana normala n-ar trebui sa se antreneze mai mult de o ora pe zi. Iar antrenamentul tau ar trebui sa fie concentrat pe intensitate si nu neaparat pe timp. Cu cat lucrezi mai intens, cu atat vei fi nevoita sa petreci mai putin timp la antrenament. De asta e atat de important sa-ti maximizezi timpul petrecut acolo!

4. De ce nu slabesti cand mergi la sala – Nu faci pauze in care sa-ti revii

Cand faci febra musculara si resimti exercitiile a doua zi, atunci e momentul sa te focusezi pe alte grupe musculare. Pe cele carora nu le-ai acordat pana-n momentul respectiv suficienta atentie. Sau, daca preferi exercitiile care-ti lucreaza corpul, fa-le intr-o zi si a doua zi dedic-o stretchingului spre exemplu.

Pauzele si odihna sunt adesea mai importante decat sportul propriu-zis. In acele momente corpul arde de fapt grasimile. E important sa-ti asculti corpul, sa incerci sa-ti depasesti constant limitele, dar sa-l tratezi si cu blandete atunci cand e cazul.

Foto: Thinkstock