Iti place sa fii activa, sa alergi in parc, sa mergi des la sala sau la inot? Miscarea te ajuta sa ai un stil de viata sanatos si sa iti pastrezi silueta, dar sunt zile in care vremea capricioasa te impiedica sa iti respecti programul. Poti invata cateva exercitii pe care le poti face acasa, care nu necesita mult timp, insa sunt suficiente pentru a te mentine in forma, scrie minq.com. 

In acele zile in care nu te poti plimba cu bicicleta prin parc sau iti este greu sa ajungi la sala, poti incerca aceste cateva exercitii pe care le poti face acasa. Nu ai nevoie de aparate, greutati sau echipament special. In plus, sunt destul de usor de facut si nu necesita mult timp, asa ca sunt perfecte pentru a-ti incepe ziua in forta.

Exercitii pe care le poti face acasa

1. Sarituri pe loc, cu bratele ridicate

Sariturile pe loc sunt un exercitiu cardio foarte bun, asa ca iti poti incepe ziua cu cateva seturi a cate 15 sarituri. Stai in picioare, in pozitie dreapta, cu mainile pe langa corp si cu picioarele apropiate. In timp ce sari, picioarele trebuie sa fie departate de corp, iar bratele in aer. Revino in pozitia de start si repeta saritura.

2. Jogging pe loc

Jogging-ul este un alt exercitiu cardio foarte bun, insa esti limitata de spatiul din casa, asa ca este recomandat sa faci jogging pe loc. Este un exercitiu care te mentine in forma, este foarte sanatos pentru inima si te ajuta sa arzi mai repede caloriile.

3. Abdomene

Abdomenele te ajuta sa iti lucrezi muschii abdominali, asa ca sunt perfecte pentru a te mentine in forma si pentru a le pune in practica atunci cand esti acasa. Stai intinsa pe spate, cu genunchii usor indoiti si cu talpile pe podea. Incearca sa faci cateva abdomene scurte, astfel incat sa ridici doar spatele deasupra podelei.

4. Bicicleta

Daca iti place sa te plimbi cu bicicleta, acest exercitiu este perfect pentru tine in cazul in care nu ajungi afara. Stai intinsa pe spate, cu picioarele ridicate, timp in care le misti ca si cum ai pedala. Este recomandat sa faci acest exercitiu cel putin 30 de minute.

5. Exercitii cu greutati pentru umeri

Tine doua greutati in maini si exerseaza pe rand cu fiecare brat. Indoaie cotul drept si ridica greutatea, astfel incat aceasta sa atinga umarul stang. Repeta exercitiu si cu celalalt brat. Incearca sa faci acest exercitiu timp de 25 de minute.

6. Flotari

Stai in pozitie de flotare, cu mainile pe saltea si cu picioarele intinse. Impinge-te in coate, astfel incat sa ajungi cat mai aproape de saltea. Revino in pozitia de start si continua sa faci flotari. Este recomandat sa faci doar cate flotari poti.

7. Genuflexiuni

Daca vrei sa ai un posterior ferm si picioare tonifiate, genuflexiunile sunt perfecte. Stai in picioare, in pozitie dreapta, cu picioarele usor departate de corp. Foloseste-te de greutatea propriului corp ca sa te lasi jos, apoi revino in pozitia initiala. Tine bratele intinse in fata in timp ce faci genuflexiunile.

8. Intinderi

Intinderile sunt un alt exercitiu bun pentru picioare. Stai in picioare, in pozitie dreapta, cu mainile pe langa corp si picioarele apropiate. Intinde piciorul drept cat mai mult in fata si sprijina-te pe celalalt genunchi, astfel incat genunchii sa formeze un unghi de 90 de grade. Repeta miscarea si pentru celalalt picior. Continua sa faci aceste exercitii cel putin 15 minute.

9. Exercitii pentru picioare

Aceste exercitii pentru picioare sunt foarte usor de facut si te ajuta sa te mentii in forma. Stai intinsa pe spate, cu mainile pe langa corp si cu picioarele apropiate. Ridica ambele picioare spre tavan si incearca sa mentii pozitia cateva secunde. Revino in pozitia initiala si repeta exercitiul.

10. Mers pe loc

Un alt exercitiu foarte bun este mersul pe loc. Daca vrei, poti sa folosesti un scaun mai mic pentru a alterna miscarile de pe piciorul stang pe piciorul drept. Este recomandat sa faci acest exercitiu aproximativ 15 sau 30 de minute.

11. Foarfeca

Este un alt exercitiu care te ajuta sa iti tonifiezi picioarele. Stai intinsa pe spate, cu mainile dupa ceafa si cu picioarele apropiate. Ridica picioarele in aer si incruciseaza-le, astfel incat sa executi o miscare de foarfeca. Repeta miscarile timp de 15 minute.

12. Ridicari pe varfuri

Pe lista cu exercitii pe care le poti face acasa sunt si ridicarile pe varfuri. Stai in picioare, in pozitie verticala, cu picioarele apropiate. Ridica-te pe varfuri si incearca sa mentii pozitia timp de cateva secunde. Incearca sa faci cel putin 20 de ridicari pe varfuri.

Daca ti-a placut articolul cu exercitii pe care sa le faci acasa, iata si un articol cu exercitii pentru toate grupele de muschi! Le poti face tot acasa!

Foto: Guliver