Lucrezi foarte mult si nu ai suficient timp sa mergi la sala sau sa faci miscare? Munca de birou poate fi destul de extenuanta si iti poate afecta atat silueta, cat si conditia fizica. De aceea, este bine sa ai in vedere cateva exercitii pe care le poti face la birou, scrie greatist.com. 

Nu este greu sa introduci in programul tau cateva exercitii pe care le poti face la birou. Cateva minute de exercitii pe zi te pot ajuta sa iti mentii conditia fizica si sa fii in cea mai buna forma psihica. Ai nevoie doar de putina vointa si vei fii multumita de rezultate!

Exercitii pe care le poti face la birou

1. Intinderi

Trage-ti scaunul la o distanta de aproximativ un metru fata de birou, stai in pozitie dreapta si incearca sa faci cateva intinderi. Tine mainile drepte si apropie-te de birou pana cand palmele ating suprafata acestuia. Mentine aceasta pozitie 30 de secunde, apoi revino in pozitia initiala. Este recomandat sa faci acest exercitiu de doua sau trei ori.

2. Exercitii pentru gat

Ti se intampla sa te confrunti cu dureri in zona gatului din cauza pozitiei incomode pe care o adopti atunci cand lucrezi la birou? Stai in pozitie dreapta, incordeaza-ti abdomenul si intoarce-ti capul spre dreapta, intr-o pozitie usor inclinata. Pune o mana pe gat si incearca sa apropii capul de umeri. Este important sa mentii pozitia 20 de secunde, apoi sa revii in pozitia initiala. Incearca sa faci doua sau trei seturi a cate zece repetari.

3. Rotiri de bazin

Stai in pozitie dreapta, cu abdomenul incordat si cu talpile pe podea. Tine mana dreapta pe spatarul scaunului si mana stanga pe piciorul drept. Avand umerii trasi in spate, respira adanc si intoarce-ti trunchiul spre dreapta. Daca simti durere in partea inferioara a spatelui, renunta la acest exercitiu. Daca nu simti nicio durere, incearca sa faci doua sau trei seturi a cate 15 repetari, pe fiecare parte.

4. Intinderi din pozitia verticala

Stai in picioare, in pozitie dreapta, la o distanta de aproximativ un metru fata de birou. Intinde-te usor in fata pana cand palmele ating suprafata biroului. Mentine pozitia 30 de secunde, apoi revino la pozitia initiala. Este recomandat sa faci doua sau trei seturi a cate 15 repetari.

5. Rotiri exterioare de brate

Stai in pozitie dreapta pe scaun, cu abdomenul incordat si palmele pe coapse. Intinde palmele spre exteriorul corpului, apoi executa cateva rotiri. Revino in pozitia initiala si continua exercitiul. Este recomandat sa faci doua sau trei seturi a cate 15 repetari. Totodata, este recomandat sa faci o pauza de doua secunde intre exercitii.

6. Intinderi de spate

Stai in picioare, in pozitie dreapta, cu mainile la ceafa. Scopul acestui exercitiu este sa faci cateva exercitii de spate, avand pieptul cat mai intins in fata. Mentine pozitia 30 de secunde, apoi revino in pozitia initiala si repeta exercitiul. Este recomandat sa faci doua seturi a cate 15 repetari.

7. Ridicari pe varfuri

Stai in spatele scaunului, in pozitie dreapta, cu mainile sprijinite pe spatarul scaunului. Incordeaza-ti umerii si abdomenul si executa cateva ridicari pe varfuri. Este important sa incordezi si posteriorul in momentul in care executi acest exercitiu. Stai pe varfuri trei sau patru secunde, apoi revino in pozitia initiala si repeta exercitiul. Este recomandat sa faci trei seturi a cate 15 repetari.

8. Genuflexiuni pe varfuri

Porneste din aceeasi pozitie precum cea pentru ridicarile pe varfuri. In momentul in care te ridici pe varfuri, incordeaza abdomenul, tine spatele drept si incearca sa ajungi in pozitia pentru genuflexiuni. Mentine pozitia cateva secunde, apoi revino in pozitia de start. Este recomandat sa faci trei seturi a cate 15 repetari.

9. Flotari cu mainile sprijinite pe birou

Stai la o distanta de aproximativ un metru fata de birou, apleaca-te in fata si sprijina-ti palmele pe marginea biroului. Daca esti prea aproape de birou sau pozitia este incomoda, poti sa stai mai departe. Coatele trebuie sa fie aproape de trunchi. Este recomandat sa faci doua sau trei seturi a cate 15 repetari.

10. Genuflexiuni pe scaun

Stai in fata unui scaun, cu spatele drept si abdomenul incordat. Executa o genuflexiune pana cand atingi sezutul scaunului, apoi revino in pozitia initiala. Acest exercitiu te ajuta sa executi corect genuflexiunile. Este recomandat sa faci trei seturi a cate 15 repetari.

Daca te-a inspirat articolul cu exercitii pe care le poti face la birou, iata si un articol cu exercitii pentru toate grupele de muschi!

Foto: Guliver