Vrei sa ai un corp tonifiat si bine sculptat? Cateva exercitii pentru spate te vor ajuta sa obtii rezultatele dorite, scrie youbeauty.com. Cel mai important pas este sa iti faci un program de antrenament care sa te ajute sa iti lucrezi tot corpul. 

Potrivit instructorilor de fitness, foarte multe femei evita exercitiile pentru partea superioara a corpului, iar acesta este principalul motiv pentru care pielea este lasata in aceasta zona. In plus, de aceea sunt frecvente durerile de spate. Este esential sa intelegi ca nu vei obtine rezultate dupa prima sedinta de antrenament, asa ca trebuie sa perseverezi.

Exercitii pentru spate

1. Ridicarile la bara

Spatele tau este format din mai multe tipuri de muschi, iar ridicarile te ajuta sa le lucrezi toate grupele de muschi si sa scapi de grasimea de pe spate. Unele dintre ele sunt mai greu de executat, iar multe femei evita sa faca ridicari. Aceste exercitii te vor ajuta sa iti sculptezi spatele mult mai usor.

Ridicarile la bara sunt o optiune mult mai buna decat alte exercitii, pentru ca vei obtine rezultate mai usor si iti vei lucra si bicepsii. Stai pe ceva inalt pentru a te ridica, iar din pozitia de tragere, incearca sa ajungi cat mai aproape de bara. Coboara incet corpul, intr-o miscare controlata. Este important sa iti incordezi corpul atunci cand faci aceste exercitii.

Totodata, poti sa faci si ridicari asistate. Fiecare sala de sport are un aparat care te ajuta sa faci exercitii pentru spate.

2. Exercitiile cu greutati

Exercitiile cu greutati sunt perfecte pentru a-ti lucra muschii spatelui. Stai in genunchi, pe saltea sau pe o banca, sprijinita intr-o mana si cu o greutate in mana opusa (trebuie sa aiba cel mult patru sau cinci kilograme). Indoaie usor cotul, tine spatele drept si executa o ridicare de brat, in timp ce iti incordezi spatele. Partea superioara a corpului se roteste putin in momentul in care ridici greutatea. Executa un set de 12 ridicari, apoi schimba bratul.

3. Ridicarile de greutati din pozitia scandura

Stai in pozitia scandura, cu mainile sprijinite in greutati si cu varfurile picioarelor pe pamant. Bratele trebuie sa fie in linie cu umerii, spatele drept si abdomenul incordat. Poti sa incepi acest exercitiu cu greutati de cinci kilograme. Incepe cu un singur brat, trage greutatea in spate, in timp ce iti controlezi miscarile si te sprijini in celalalt brat. Repeta exercitiul pentru celalalt brat.

4. Exercitiile pe saltea

Intinde-te cu fata pe saltea sau foloseste o minge care te ajuta sa iti mentii echilibrul. Este important sa iti tii spatele drept, pieptul usor ridicat si bratele intinse in fata. Muta bratele, astfel incat corpul tau sa formeze litera “T”. Elibereaza bratele si astfel corpul o sa formeze litera “Y”. Acest exercitiu te ajuta sa iti lucrezi muschii deltoizi. Daca utilizezi greutati cand executi acest exercitiu, vei obtine mai usor rezultate.

5. Flotarile

Aceste exercitii functioneaza in primul rand pentru piept si brate, dar sunt foarte bune si pentru spate. Stai intr-o pozitie standard pentru flotari, cu mainile pe podea, in pozitie cu linia umerilor. Contracta-ti spatele cand esti in pozitie normala, apoi coboara incet si concentreaza-ti forta in brate. Mentine pozitia timp de trei secunde, apoi revino in pozitia initiala si repeta exercitiul.

6. Sariturile cu coarda

Sariturile cu coarda ti-ar putea lasa impresia ca iti lucreaza doar umerii, dar iti lucreaza si muschii spatelui. Este un antrenament cardio foarte bun, care te ajuta sa arzi grasimea din tot corpul si sa obtii rezultatele dorite.

7. Exercitiile pe bicicleta sunt bune pentru partea superioara a corpului

Stiai ca exista la sala de sport biciclete pentru partea superioara a corpului? Este piesa cea mai utilizata in antrenament si este foarte buna pentru a-ti lucra muschii spatelui. Incearca sa lucrezi cinci minute pe zi si in mod sigur vei fi incantata de rezultate. Daca vrei, poti sa apelezi la sfaturile unui instructor de fitness. In mod sigur iti va spune cum sa executi corect exercitiile.

8. Exercitii cardio

Daca vrei sa fii activa, sa te mentii in forma si sa scapi de grasimea nedorita, exercitiile cardio sunt cea mai buna optiune. Dupa ce termini un set de exercitii cardio pentru spate, poti sa te relaxezi cateva secunde sau poti sa faci cateva exercitii cu mingea pentru antrenament. Poti sa executi si exercitii cardio cu greutati, te vor ajuta sa iti sculptezi spatele si sa obtii mai repede rezultatele dorite.

Daca te-a inspirat articolul cu exercitii pentru spate, iata si un articol cu exercitii pentru toate grupele de muschi!

Foto: Guliver