Daca n-ai apucat sa faci sport dimineata si nici nu ai reusit sa faci putina miscare dupa ce ai terminat cu serviciul, nu trebuie sa renunti de tot la exercitiile tale. Se pare ca sportul la ore mai tarzii nu e atat de daunator pentru somn precum credeam cu totii. Fa sport seara!

Un studiu realizat in 2011 a ajuns la concluzia ca oamenii dorm la fel de bine in noptile cand au facut sport cu 35 de minute inainte de culcare ca-n noptile cand n-au facut deloc sport. Iar o alta cercetare realizata de data aceasta in 2013 de National Sleep Foundation a constatat ca 83% dintre persoanele care fac sport in orice moment al zilei (adica si noaptea) dorm mai bine decat cei care duc o viata sedentara. Doar 3% dintre oameni spun ca dorm mai prost cand fac sport seara tarziu.

Deci in cele din urma, se pare ca avantajele de a face sport seara sau noaptea sunt mai mari decat dezavantajele. Cu toate acestea, daca faci parte din grupul persoanelor care adorm greu daca fac sport seara poti incerca urmatoarele sfaturi de pe quickanddirtytips.com.

5 recomandari pentru a dormi mai bine dupa ce faci sport seara

Fa un dus rece dupa rutina de exercitii pentru scadea temperatura corpului mai repede.

Nu pune punct brusc antrenamentului. Incearca sa te opresti treptat tot asa cum te-ai si incalzit. Nu e o idee buna sa te urci in masina dupa ce cu cateva minute inainte alergai si nici sa te bagi imediat la dus cand esti inca incalzita.

Nu face sport seara in dormitor. Incearca sa pastrezi aceasta camera pentru dormit, meditatie, citit sau uitat la filme. Gasesti cu siguranta si alte locuri in casa in care te poti antrena la fel de eficient.

Fa exercitii de respiratie sau rezerva-ti 10-15 minute pentru meditatie dupa antrenament sau inainte de culcare. Meditatia reduce nivelul cortizolului si al adrenalinei din organism.

Foloseste in cantitati moderate suplimente naturale calmante si uleiuri esentiale. Pune putin ulei de lavanda pe perna ta sau in difuzorul de aer din dormitor si pregateste-ti o cana cu ceai de musetel.

Foto: Thinkstock