Pe cat de placut este, pe atat de mari sunt sansele sa faci tot felul de greseli atunci cand dai sala de fitness... pe oras. Inainte de a te apuca serios de sport in aer liber trebuie sa citesti aceste recomandari descoperite pe shape.com!

Inainte de a te apuca serios de sport in aer liber trebuie sa citesti neaparat aceste recomandari descoperite pe shape.com!

Sport in aer liber – Faci prea mult din prima

Suprafete abrupte, vant, teren accidentat sau alunecos, cand alergi prin oras sau pur si simplu faci exercitii, lucrurile sunt diferite fata de orele petrecute in sala de antrenament. Si din moment ce muschii si incheieturile tale sunt mult mai solicitate sunt sanse mai mari sa ai dupa tot felul de dureri. Atunci cand faci sport in aer liber, e esential sa incepi cu distante scurte pe drumuri plate sau trasee gandite special pentru jogging si ca sa-ti imbunatatesti rezistenta, creste treptat distanta parcursa. Daca ai dureri, scade ritmul. Nu alerga cand te dor muschii pentru ca o suprasolicitare poate cauza leziuni.

Greseli cand faci sport in aer liber – Incerci sa mentii un ritm constant cand alergi, ca pe banda

Banda de alergat de la sala te ajuta sa obtii un ritm constant, insa cand faci sport in aer liber totul se schimba pentru ca in fata ta apar obstacolele pe care le-am enumerat la punctul anterior. Daca te chinui sa ai acelasi tempo ca-n sala de fitness sunt sanse mari sa cazi sau sa faci o intindere musculara. Cauta un ritm moderat, care-ti permite sa alergi in conditii de siguranta si creste treptat viteza.

Greseli cand faci sport in aer liber – Alergi pe trotuar

Desi il gasesti cu usurinta, trotuarul este o suprafata dura, neiertatoare, iar trecerea de la suprafata moale a benzii de alergat la un drum rigid poate fi un soc pentru muschii si articulatiile tale. Daca in orasul tau nu exista piste speciale pentru alergat, mai bine ar fi sa ramai la drumuri de pamant sau poteci acoperite cu lemn.

Greseli cand faci sport in aer liber – Porti pantofii gresiti

O pereche obisnuita de pantofi de alergat este perfecta pentru suprafata benzii de alergat, dar atunci cand iesi in natura trebuie sa te asiguri ca pantofii tai sunt buni si pe zone cu pietris sau terenuri alunecoase. Ai nevoie de niste tenisi a caror talpa are o buna aderenta astfel incat sa n-ai probleme pe suprafetele cu denivelari.

Citeste si: “Greseli la sala de fitness: nu sabota singura exercitiile”!

Foto: istockphotos.com