greseli cand faci flotari

Te ajuta sa-ti dezvolti intr-un mod incredibil partea superioara a corpului, insa din pacate nu sunt usor de executat si pot pune destul de multe probleme daca nu ai langa tine un antrenor. Pe oxygenmag.com am gasit niste sfaturi cu care am reusit sa fac in sfarsit flotari corect!

In clipurile de pe Youtube par simple, insa in realitate nu e deloc asa. Mai ales daca faci parte din grupul fetelor care nu au o relatie intensa cu sportul. Azi vorbim despre flotari si despre greselile care le anuleaza efectul sau le fac (aproape) imposibil de executat.

Mai bine 10 flotari corecte decat 100 incorecte

NU te teme sa incepi pe genunchi. E normal sa faci asta la inceput cand nu ai foarte multa forta in partea superioara a corpului. Insa e important sa ai o pozitie corecta. Mainile tale trebuie sa fie perfect intinse inainte, iar corpul tau ar trebui sa formeze o linie dreapta de la genunchi cu soldurile, umerii si capul.

NU-ti lasa in jos abdomenul sau soldurile, deoarece acest lucru pune presiune pe spate. In schimb, strange-ti muschii fesieri si impinge-ti varfurile spre peretele opus pentru a antrena posteriorul, pentru a pastra soldurile pe loc si pentru a atenua presiunea asupra coloanei vertebrale.

NU studia podeaua cand faci flotari. Capul cantareste cam 4,5 kilograme (mai mult sau mai putin in functie de ego). Si, daca l-ai lasat sa se legene intre umeri atunci va trage de coloana ta vertebrala si de muschii superiori ai spatelui. Asa ca ridica barbia si uita-te in fata. Nu-i asa ca parca a devenit mai usor?

NU transforma o sesiune de flotari intr-o cursa contracronometru. Da, flotarile corecte sunt greu de obtinut si ti-ar placea sa faci cat mai multe in cat mai scurt timp. Dar daca le faci lent, acordand toata atentia necesara pozitiei tale si fiecarei miscari vei avea mult mai mult succes decat daca vrei face 100 de flotari incorecte.

NU uita sa respiri. Inspira pe masura ce te lasi spre pamant si apoi expira cand revii in pozitia initiala. Muschii bine oxigenati te ajuta sa obtii o performanta mai buna si vei putea sa faci mai multe repetari daca-ti amintesti pur si simplu sa respiri.

Citeste si: “Exercitii pentru un abdomen plat. Cum le faci corect?”!

Foto: iStockphoto