Iti doresti sa fii in cea mai buna forma fizica si sa obtii greutatea ideala fara sa depui prea mult efort? O lista cu rezolutii pentru fitness te va ajuta sa ai un program eficient de sport si sa obtii mult mai usor rezultatele dorite, scrie refinery29.com.

Este suficient sa ai in vedere aceste rezolutii pentru fitness si iti va fi mult mai usor sa iti organizezi timpul. Renunta la acele exercitii care sunt prea dificil de executat si opteaza pentru un antrenament mai lejer, dar eficient. Este bine sa iti setezi obiective care pot fi usor de realizat si sa renunti la ideea de a atinge perfectiunea. Concentreaza-te doar asupra miscarilor pe care trebuie sa le faci.

Rezolutii pentru fitness care te vor ajuta sa fii in cea mai buna forma

1. Mentine pozitia de flotare de tip plank

Plank (sau plansa) este un exercitiu care iti lucreaza toate grupele de muschi din regiunea mediana a corpului (compusa din abdomen si zona lombara), precum si anumite grupe de muschi ai bratelor si picioarelor. Nu ai nevoie de echipament special pentru acest tip de antrenament, asa ca expertii in fitness iti recomanda sa introduci plansa in rutina ta. Cum executi acest exercitiu? Din pozitia de flotare, coboara greutatea corpului pe antebrate, indoindu-ti coatele. Mentine pozitia corpului in linie dreapta, avand privirea spre podea. Incepe cu 30 de secunde in prima zi. Treptat, adauga 15 secunde in fiecare zi si astfel vei reusi sa mentii aceasta pozitie mai mult timp.

Perfect weather outside, where am I? In the gym of course😅💪 #workout #plank #fitness #gymshark #gymsharkwomen #fitspo #fit #fashion #inspiration #motivation #dedication #jagtogbeslutet #trainer #girlswholift #squats #girl #gym #friskis #uppsala

A post shared by Beaniska (@beaniska) on

2. Executa corect o flotare

Flotarile par un exercitiu destul de simplu la prima vedere, insa iti solicita destul de mult corpul, iar rezultatele nu vor fi bune in cazul in care nu le executi corect. Expertii in fitness iti recomanda sa incerci sa faci cel puti o flotare corect. Din pozitia de plank (sau plansa), coboara-ti trunchiul cat mai aproape de saltea. Odata ce ai ajuns la nivelul solului, ridica-te in pozitia initiala. Este un exercitiu care te solicita destul de mult.

3. Imbunatateste-ti echilibrul

Cat de mult iti poti mentine echilibrul in momentul in care stai cu un picior ridicat in aer? Expertii in fitness sustin ca este destul de greu sa ai un echilibru bun daca nu lucrezi la acest capitol. Cateva exercitii pentru imbunatatirea echilibrului sunt recomandate.
De exemplu, poti incepe cu un exercitiu foarte simplu: stai in picioare, in pozitie dreapta, apoi apleaca-te usor in fata, timp in care ridici un picior in aer. Incearca sa executi o genuflexiune din aceasta pozitie. Iti este greu sa-ti mentii echilibrul? Lanseaza-ti o provocare si repeta exercitiul pana in momentul in care reusesti sa iti imbunatatesti echilibrul.

4. Dormi mai mult

Te intrebi ce legatura are somnul cu lista de rezolutii pentru fitness? Un corp obosit nu este in cea mai buna forma, ceea ce inseamna ca sunt sanse destul de mari sa renunti la exercitiile de fitness sau sa nu le executi corect. In plus, lipsa somnului iti afecteaza dispozitia si starea generala de sanatate, asa ca este bine sa tii cont si de acest sfat.

5. Fa-ti o rutina simplu de urmat

Iti doresti sa ai un program complex de sport, insa iti este greu sa tii pasul sau sa memorezi toate exercitiile pe care le faci? Fa-ti o rutina simplu de urmat! Adica, stabileste ca in fiecare zi de luni sa repeti un exercitiu, in fiecare zi de marti alt exercitiu si asa mai departe. Iti va fi mai usor sa ai un program eficient de fitness.

6. Noteaza-ti progresele intr-o agenda

Este recomandat sa ai o agenda in care sa notezi fiecare progres pe care il faci zilnic. Ai reusit sa executi corect zece flotari? Noteaza acest lucru in agenda si continua sa respecti programul de fitness. Iti va fi mult mai usor sa tii evidenta exercitiilor pe care le faci, iar la sfarsitul saptamanii sau lunii poti observa ce progrese ai facut.

7. Foloseste mai des scarile

Chiar daca ai posibilitatea de a alege dintre scari si lift, expertii in fitness iti recomanda sa folosesti mai des scarile, mai ales daca ai un program incarcat si sunt zile in care termini totul la ore tarzii. Este un exercitiu simplu, dar care te va ajuta sa iti intaresti masa musculara si sa te mentii in forma.

8. Incearca exercitii noi

Daca a trecut ceva timp de cand ai aceeasi rutina si nu mai esti multumita de rezultate, expertii in fitness iti recomanda sa incerci exercitii noi. Nu este cazul sa iti schimbi complet programul de sport si nici sa renunti la acele exercitii pe care le poti executa usor. Este suficient doar sa incerci cateva exercitii care iti vor solicita mai mult corpul.

9. Mareste intensitatea exercitiilor

In cazul in care a trecut ceva timp de cand repeti acelasi set de exercitii, este recomandat sa maresti intensitatea si ritmul. Nu este recomandat sa iti fortezi corpul si sa ajungi la o limita in care iti creezi un disconfort. Expertii in fitness sustin ca este bine sa maresti treptat intensitatea exercitiilor. De exemplu, daca obisnuiesti sa alergi pe banda timp de 20 de minute, poti sa maresti timpul la 30 de minute.

10. Nu uita sa faci exercitii cu greutati

Pe lista cu rezolutii pentru fitness se afla si exercitiile cu greutati. Acestea te ajuta sa te mentii in forma si sa iti modelezi mai usor corpul. In plus, sunt eficiente atunci cand vrei sa cresti in masa musculara. Nu trebuie sa te simti intimidata si nici sa iti fie teama sa pui intrebari. Consulta-te cu un instructor de fitness si opteaza pentru cele mai bune exercitii pentru tine.

Daca ti-a placut articolul cu rezolutii pentru fitness care te vor ajuta sa fii in cea mai buna forma, citeste si articolul: Exercitii pentru toate grupele de muschi. Le poti face acasa!

Foto: Guliver