Prima data la sala de fitness poate fi si ultima sau, dimpotriva, se poate transforma in inceputul unei relatii lungi si frumoase. Cum faci sa te asiguri ca vei fi in cel de-al doilea scenariu? Iti spunem cele 7 lucruri care te ajuta.

Prima data la sala de fitness te simti coplesita. Sunt atatea aparate greu de folosit si atatea persoane care par sa faca sport la un nivel foarte inalt, incat venirea ta acolo pare o joaca de copil.

Daca nu ai o prietena cu “vechime” in sport care sa te ajute sa-ti depasesti fricile, sau un antrenor  personal care sa te ajute sa te familiarizezi cu atmosfera, atunci trebuie sa citesti aceste recomandari.

Prima data la sala de fitness – Sfaturi pentru incepatoare

Scopuri mai usor de atins inseamna mai multa motivatie

1. Fii pregatita. Inainte de a merge la prima data la sala, fa zilnic macar 10 minute de sport. Asa te vei asigura ca nu vei da bir cu fugitii dupa primele 5 minute de alergat.

2. Ia-o incet. Nu te “arunca” din prima spre aparatele cu greutati atunci cand mergi prima data la sala. Incepe cu cele pe care deja le stii macar teoretic: banda de alergat, bicicleta eliptica, stepperul. La acestea 3 sunt sanse destul de mari sa n-ai nevoie de ajutorul celor din jur.

3. Seteaza-ti un tel si premiaza-te cand il atingi. Poate vrei sa slabesti sau doar sa te tonifiezi. In orice caz, iti poti seta diverse recompense (de preferat nu culinare) pentru momentele in care rezultatele tale incep sa fie vizibile. Si pe masura ce esti mai aproape de obiectivul final, poti creste gradual si rasplata.

Prima data la sala de fitness – Antreneaza-ti corpul armonios!

4. Asigura-te ca telurile tale sunt realiste. Oricat de mult ti-ar placea sa scapi de 10 kilograme in 3 saptamani, acest lucru nu este posibil cu un stil de viata sanatos. Cu cat iti faci scopurile pe termen scurt mai usor de atins, cu atat iti vei gasi mai multa motivatie pentru a continua.

5. Antreneaza-ti tot corpul. Desi e tentant sa te focusezi doar pe alergat sau pedalat, asta inseamna ca-n final iti vei lucra doar picioarele si n-ai vrea asta, nu?

Prima data la sala de fitness – Fa si exercitii de gimnastica!

6. Nu te limita doar la exercitii cu aparate. Asigura-te ca-n timpul orelor cand mergi la sala de fitness faci si cateva exercitii la saltea, precum abdomene, genuflexiuni si alte miscari de baza. Daca nu ai timp sa ajungi intr-o zi la sport, macar poti sa-ti urmezi o parte din program acasa.

7. Foloseste greutati in timpul exercitiilor. Exista un mit conform caruia greutatile sunt vinovate pentru muschii in exces. Insa acest lucru e departe de adevar daca lucrezi cu gantere usoare. Avantajul acestor exercitii cu greutati e ca-ti tonifiaza mult mai rapid corpul.

Foto: Thinkstock